مقاومت عفرینی‌ها در شهبا بازگشت پیروزمندانه را محقق خواهد کرد

​​​​​​​شهروندان عفرین و خانواده‌ی شهدای مقاومت تاریخی آن که در حال حاضر در شهبا  به مقاومت ادامه می‌دهند، اعلام کردند که به راه و خواست شهدا ادامه داده و روزی خواهد آمد که به عفرین بازگردیم.

هم‌میهنان همراه با خانواده‌ی شهدای عفرین با انجام راهپیمایی در شهبا علیه قدرت‌های بین‌المللی شعار سر داده و شعار " یا عفرین ، یا عفرین" را سر دادند

 

شهید داده و شهید خواهیم داد

ثریا حبش مادر شهید رشید و عضو نهاد خانواده‌ی شهدا اعلام کرد که روسیه آنها را قربانی منافع خویش ساخته اما آنها با مقاومت خویش علیه قوانین و توافقات نیروهای بین‌المللی ایستادگی خواهند کرد. دایه ثریا گفت:"ما در مقاومت دوران هزاران تن شهید داده و برای آزاد سازی عفرین آماده‌ایم باز هم شهید دهیم."

 

آزادسازی عفرین را فراموش نخواهیم کرد

دایه امینه مادر ۲ شهید اعلام کرد که در طول تاریخ کردها همواره به خلقی طرفدار صلح و مقاومتگر شناخته شده‌اند و شهرواندان عفرین همراه با مبارزان قهرمانانه مقاومت کردند.

 

دایه امینه اعلام کرد که "ما ادامه دهنده‌ی راه شهدا بوده و هیچگاه آزاد سازی عفرین را از یاد نخواهیم برد. هزاران تن علیه حصر رهبر خلق کرد عبدالله اوجالان در مقاومت اعتصاب غذا بسر می‌برند و لحظه به لحظه به شهادت نزدیکتر می‌گردند. اما دولت‌هایی که دم از انسانیت می‌زنند تا به اکنون سکوت کرده و این سکوت سبب شهادت اعتصاب کنندگان می‌شود."

 

ما بازگشت به عفرین را قطعی می‌نماییم

پدر شهید سلام محمد کنجو اعلام کرد که "‌ما سکوت روسیه را رسوا می‌کنیم. ما علیه اشغال عفرین که از سوی روسیه به ترکیه واگذار شد ایستادگی خواهیم کرد و به مقاومت ادامه می‌دهیم. دولت ترکیه در لوای جنگ علیه تروریسم به عفرین حمله کرده و مال و ملک ما را غارت کرد، روزانه شهروندان را مورد شکنجه قرار داده و آنها را به گروگان گرفته و اینچنین خواهان پاکسازی کردها و تغییر دموگرافی منطقه است. به جهانیان می‌گوییم که ما صاحبان اصلی عفرین هستیم و امیدواریم که نیروهای سوریه دمکراتیک بزودی ما را به زادگاهمان برگرداند."

 

عفرین همیشه منتظر ماست

مادر شهید باران هاوار، دایه سلوا شیخو اعلام کرد که "مطمئنا عفرین با اراده و نیروی مادر شهدا آزاد می‌گردد. دولت ترکیه با اعمال وحشیانه و سبعانه‌ی خویش با همکاری روسیه عفرین را اشغال کرده و ما را آواره کردند. دولت ترک هیچ حقی بر خانه و کاشانه‌ی ما ندارد. ما بایستی هر چه زودتر قدم برداریم چونکه فریاد و ناله‌ی عفرینیان به آسمان‌ برخاسته و عفرین همیشه منتظر ماست. تا زمانیکه حصر رهبر خلق کرد عبدالله اوجالان به پایان نرسد ما همیشه در میدان هستیم. درخواست ما از کسانیکه در عفرین باقی مانده‌اند آن است که همانگونه که ما برای حق خویش در میدان هستیم آنها هم بایستی هم برای خود و هم برای ما چه روز و چه شب در میدان‌ها باشند."