هنرمند کُرد روژهلاتی برنده جایزه ایزاک اشترن شد

کیهان کلهر، نوازنده کمانچه و آهنگساز کرماشانی، برنده جایزه معتبر بین‌المللی "هیومان اسپیریت" ایزاک اشترن شد.

کیهان کلهر، نوازنده کمانچه و آهنگساز کرماشانی، برنده جایزه معتبر بین‌المللی "هیومان اسپیریت" ایزاک اشترن شد.

 

به گزارش خبرگزاری فرات کیهان کلهر طی نشست خبری سمفونی هال شانگهای که در ٢٨ آگوست/ ۶ شهریور سال جاری برگزار شده به عنوان برنده جایزه معتبر Isaac Stern Human Spirit Award اعلام شده است.

 

مراسم اهدای جوایز مسابقه بین‌المللی ویولن ایزاک اشترن شانگهای و جایزه فعالیت هنری انسان دوستانه ایزاک اشترن به کیهان کلهر، امروز شنبه (اول سپتامبر/ ١٠ شهریور) برگزار می‌شود و شبکه‌های تلویزیونی کشور چین نیز آنرا به‌ صورت زنده پخش خواهند کرد.

 

این جایزه از سال ٢٠١۶، به گروه‌ها یا افرادی تعلق می‌گیرد که سهم برجسته‌ای در کمک به بشریت و مسائل انسانی از طریق موسیقی داشته‌اند.

 

مسابقه بین‌المللی ایزاک اشترن در کنار آزمون‌های بین‌المللی چایکوفسکی و کوئین الیزابت از معتبرترین آزمون‌های موسیقی جهان هستند.

 

کیهان کلهر موزیسین برجسته روژهلات کردستان در آذرماه ١٣۴٢ در کرماشان چشم به جهان گشود. این هنرمند کردستانی برجسته‌ترین نوازنده کمانچه است و در کنار آن در نواختن سازهای دیگری همچون تنبور، سه‌تار و شاه‌کمان مهارت دارد.

 

وی همراه با هنرمندان شهیر کُرد همچنون شهرام ناظری و اردال ارزنجان و هنرمند سرشناس خراسانی محمد رضا شجریان بارها بر روی صحنه رفته است.

 

کیهان کلهر در پنجاه و نهمین مراسم جایزه گرمی به همراه گروه جاده ابریشم به رهبری یویوما توانستند با آلبوم sing me home به عنوان بهترین موسیقی جهانی برنده جایزه گرمی شدند.