وکیل و مدافع حقوق زنان: در زمان بازداشت دو پلیس ایرانی به من تجاوز کردند

وکیل و مدافع زنان به نام م.ای که به دلیل فعالیت‌های خود علیه تجاوز و نقض حقوق زنان خود در معرض تعدی و نقض حقوق نیز قرار گرفته است اظهار داشت از آنجا که من صدای زنانی شدم که با تجاوز مواجه بودند، به من نیز تجاوز شد. اما هیچگاه دست از مبارزه برنخواهم داشت

در ایرانی که با قوانین شریعت اداره می‌شود فشارها بر زنان همچنان در حال افزایش است. اما زنان ایرانی که حتی شهروند درجه دو نیز حساب نمی‌شوند، همچنان در تلاش برای دست‌یابی به آزادی هستند. م.ای از جمله فعالان و وکلایی است که در ایران به دفاع از حقوق زنان می‌پرداخت. اما با افزایش موج فشارها و سرکوب ناچار به خروج از ایران شده است.

م.ای با یک فرزند ۵ ساله بیش از دو سال است که به منظور عزیمت به اروپا در ترکیه است، وی با اشاره به وضعیت ناگوار زنان در ایران، از عدم دستیابی زنان به حقوق خود و فشار و مواجهه زنان با تجاوز و تعدی سخن می‌گوید. م.ای می‌گوید که حتی اگر مبارزه در این راه دشوار نیز بوده باشد اما در مقابل آن به مبارزه دست زده‌ایم. اما دشمنان زنان من را هدف حملات خود قرار دادند. همواره تهدید می‌شدم، به این دلیل که روسریم را با مدل مخصوصی گره زده بودم بازداشت شدم. در زمان بازداشت دو پلیس ایرانی به من تجاوز کردند. علیه من دست به خشونت زدند و سپس من را آزاد کردند. از آنها شکایت کردم، اما اقدامی انجام نشد، زیرا همیشه حق با مردان است.

تهدید دوباره همان افراد

م.ای علیرغم تمامی فشارها از شکایت خود صرفنظر نمی‌کند؛ وی در اینباره می‌گوید: در چنان وضعیتی می‌بایست حداکثر تا ۷۲ ساعت بعد تست می‌شدم، اما پرونده من برای هیچ کس مهم نبود. با پافشاری من، همان افراد دوباره دست به تهدید زدند. به تجاوز و اطلاع خانواده تهدید شدم. بعد از آن به دلیل تهدیدها، با همسر و فرزندم به ترکیه پناهنده شده‌ایم. این وکیل پناهنده در بخش دیگری از سخنان خود می‌افزاید که به دلیل این رویدادها، دچار مشکلات روانی شده است. دچار مشکلات عصبی شده و داروهای روانی استفاده می‌کنم. اما به دلیل عدم دسترسی به پزشک اورولوژی فعلا تحت درمان نیستم.

این وکیل پناهنده در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به شرایط ناگوار و بیماری اوتیسم فرزندش نیز اظهار داشت: ما در تمامی ابعاد دچار مشلات فراوان هستیم.

م.ای در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان ساخت که در ترکیه نیز مانند ایران، جهان زنان با خشونت و سرکوب همراه است. زنان در ترکیه و ایران مانند یکدیگر از امنیتی برخوردار نیستند. اما با حمایت زنان بسیاری از مسائل می‌توانند تغییر کنند. چون صدای زنانی شدم که در مواجهه با تجاوز قرار گرفته بودند، خود نیز با این مسئله روبرو شدم، اما دست از مبارزه خود برنداشته‌ام و در هر جایی که باشم مبارزه خود را ادامه می‌دهم. من براین باورم که ما زنان می‌توانیم بسیاری از مسائل را تغییر دهیم.


منبع: jinnews