پایان چهارمین جشنواره تئاتر میتان در شهبا

جنبش فرهنگ و هنر کانتون عفرین به رسم یادبود به گروه‌های شرکت کننده در این جشنواره هدایایی تقدیم کرد.

چهارمین دوره جشنواره تئاتر میتان در منطقه شهبا روز گذشته ۵ فوریه/ ١۶ بهمن به کارهای خود پایان داد. این دوره از جشنواره روز ٢۵ ژانویه ٢٠٢٠ / ۵ بهمن آغاز شد و در آن ١٢ گروه هنری و ١٠٠ هنرمند تئاتر در مدت ١٢ روز به رقابت پرداختند.

گروه تئاتر ساریا وابسته به جنبش هلال زرین در اقلیم جزیره و گروه تئاتر مرکز جمیل هورو از شهر حلب هدایایی را از سوی جنبش فرهنگ و هنر کانتون عفرین دریافت کردند. همچنین جنبش جامعه دمکراتیک و اداره خودگردان نیز به رسم یادبود به تمامی شرکت کنندگان در جشنواره هدایایی تقدیم کردند.

مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره تئاتر میتان عصر روز گذشته یک دقیقه سکوت به پاس جانفشانی شهیدان راه آزادی خلق‌ها آغاز شد. سپس گروه رقص سنتی وابسته به جنبش فرهنگ و هنر کانتون عفرین به اجرای برنامه پرداخت.

در ادامه مراسم «رومَت بکو» عضو کمیته برگزارکننده جشنواره طی سخنانی از شرکت کنندگان در این دوره فستیوال قدردانی کرد. رومت بکو گفت که امیدوار است پنجمین جشنواره تئاتر میتان در عفرین آزاد برگزار گردد.

«شیراز حمو» ریاست مشترک شورای اجرایی کانتون عفرین نیز در اظهاراتی برگزاری جشنواره تئاتر میتان در شرایط پناهندگی را دستاورد بسیار بزرگی برای مردم عفرین خواند.

در پایان مراسم اختتامیه برگزیدگان هدایایی را از سوی مدیر جشنواره، نماینده اداره خودگران، نماینده جنبش جامعه دمکراتیک و نماینده جنبش فرهنگ و هنر عفرین دریافت کردند.