پژاک: جمهوری اسلامی بجای پاسخ به مطالبات دمکراتیک، درصدد افزایش عمر پرنکبت خود است

کمیته زندانیان سیاسی حزب حیات آزاد کردستان- پژاک به مناسبت دهمین سالروز شهادت ابراهیم لطف‌الهی و اعلام اسامی تعدادی از بازداشتی‌های به قتل رسیده در زندان‌های روژهلات کردستان و ایران بیانیه‌ای منتشر کرد و خواهان انسجام سرتاسری خلق‌های ایران ...

کمیته زندانیان سیاسی حزب حیات آزاد کردستان- پژاک به مناسبت دهمین سالروز شهادت ابراهیم لطف‌الهی و اعلام اسامی تعدادی از بازداشتی‌های به قتل رسیده در زندان‌های روژهلات کردستان و ایران بیانیه‌ای منتشر کرد و خواهان انسجام سرتاسری خلق‌های ایران در مقابل رژیم ایران شده است.

 

کمیته زندانیان سیاسی پژاک در آغاز بیانیه زندان، تجاوز، شکنجه و قتل را از ویژگی‌های رژیم جمهوری اسلامی دانسته و می‌گوید:" زندان، تجاوز، شکنجه و قتل، رایجترین راهکارهای نظامهای غیر مردمی و غیر دمکراتیک در سراسر جهان و در تمامی ادوار تاریخ جهت پاسخ‌گویی به مطالبات و نیز مخالفتهای جوامع تحت تسلطشان بوده است. نظام حاکم بر ایران امروز، با اعمال و رفتار غیرانسانی خود به ویژه در حق دگراندیشان، به حق توانسته جایگاه شایسته‌ای در میان اینگونه نظامها پیدا کند. با بررسی وضعیت زندان و شیوه اداره آن در ایران « اسلامی»! می‌توان به آسانی به این مساله پی برد که نظام حاکم همواره زندان را همچون مکانی برای تسویه‌حساب و به تسلیمیت کشاندن مخالفان دانسته ودر صورت هر گونه مقاومت و عدم تسلیمیت، امحای فیزیکی مخالفان را بدون هیچ ملاحضه انسانی، اخلاقی وحتی سیاسی در دستور کار قرار می‌دهد. قتل‌عامهای ۶۸  و نیز اعدام مبارزانی همچون فرزاد و همراهانش تنها مشتی از خروار جنایات این حاکمیت ضد بشر می‌باشند. شکنجه‌ی سیستماتیک خلق، زنان، جوانان، دانشجویان و کارگران به کاراکتر برجسته این نظام تبدیل شده، تا جایی که این نظام را می‌توان همچون پدیده‌ای نادر در امر آدم‌کشی و قتل مورد مطالعه قرار داد تا شاید مبحثی نو در فاشیسم و فاناتیسم گشوده شود. با این تفاوت که این جنایات ضد بشری در ایران امروز از ماهیت و توجیهی گویا « الهی» برخوردار است."

 

در بخش دیگری از بیانیه ضمن تجلیل از شهید ابراهیم لطف‌الهی در دهمین سال شهادت ایشان آمده است:" در برابر این گونه حکام و نظامها، بوده‌اند آزاد‌مردان و آزاد‌زنانی که سر تسلیم فرو نیاورده و بهای مبارزه و نه گفتن به جباران را با نثار جان خویش پرداخت نموده‌ و به سمبل مقاومت و مبارزه بدل گشته‌اند. یکی از این مبارزان که در سالهای اخیر قربانی سیستم شکنجه‌ی جمهوری اسلامی شد، دانشجوی کُرد دانشگاه پیام نور سنه ابراهیم لطف‌الهی میباشد. در حالی دهمین سالگرد شهادت این مبارز را گرامی میداریم  که ابراهیم به سمبل مقاومت جوانان و خلق کُرد در برابر سیستم شکنجه‌ی جمهوری اسلامی تبدیل شده است. اکنون پس از ده سال  از شهادت ابراهیم، شکنجه‌گران ابراهیم، چندین جوان دیگر را به همان شیوه به قتل رسانده‌اند."

 

کمیته زندانیان سیاسی پژاک سپس به بررسی قیام‌های سراسری خلق‌های ایران علیه جمهوری اسلامی پرداخته و افزوده است:" در روزهای اخیر و پس از اعتراض و قیام خلق‌های ایران بر علیه حاکمان جمهوری اسلامی، خبرهایی از قتل جوانان ایرانی در زندان و بازداشت‌گاه‌ها به بیرون درز کرده است. طبق آخرین خبر‌های منتشر شده در روزهای اخیر خبر قتل سینا قنبری، علی پولادی و جوان کُردی به نام سارو قهرمانی افکار عمومی  جهان را به شدت تحت تأثیر قرار داده است. همچنین خبرهایی در مورد احتمال اعدام دو زندانی سیاسی مبارز کُرد به نام‌های زانیار و لقمان مرادی نگرانیها را در مورد احتمال تکرار فجایع ۶۸  و ۸۹  دوچندان کرده است."

 

پژاک سپس ضمن یادآوری ویژگی ماهیتی رژیم کنونی با رژیم سابق از به لرزش درآمدن پایه‌های رژیم توسط در خیزشهای اخیر خبر داده و افزوده است:" به نظر می‌رسد روندی که جمهوری اسلامی همچون رژیم سابق و ساواک  در پیش گرفته، این است که بجای پاسخ  منطقی به مطالبات دمکراتیک خلق‌های ایران، شکنجه ، اعدام و افزایش موج سرکوب را در دستور کار قرار داده  تا شاید چند صباحی را به عمر پرنکبت خود بیافزاید.

 

اما آزمون چهل سال سرکوب، شکنجه و اعدام نتواسته خلق‌های ایران را برای ایجاد نظامی دمکراتیک سست اراده گرداند. شاهد مدعا همین خیزشهای اخیر می‌باشد که با وجود فضای شدید امنیتی توانست پایه‌های نظام حاکم را به شدت بلرزاند."

 

کمیته زندانیان سیاسی پژاک در پایان ضمن هشدار جدی به رژیم ایران خاطرنشان کرده است:" ضمن هشدار جدی در مورد تکرار شیوه رفتار مقامات و مسؤلان نظام  با زندانیان سیاسی و دستگیرشدگان اخیر، از آحاد خلق کُرد و تمامی خلق‌های ایران و همچنین افکار عمومی جهانیان و سازمانهای حقوق بشری می‌خواهیم که در برابر شکنجه و قتل جوانان و زندانیان، اعتراضات خود را به هر طریق ممکن بیان نمایند تا از تکرار این فجایع جلوگیری بعمل آید."