پیام نوروزی از لیلاخ به لیلا گووَن

​​​​​​​اعلام همبستگی روژهلات کردستان با مقاومت اعتصاب غذا در شمال کردستان وارد مرحله‌ای تازه شده است. دایه زینب یکی از مادران آشتی روژهلات کردستان از منطقه لیلاخ در پیامی ویدیویی سال نو کردی را به لیلا گووَن و اعتصاب‌کنندگان در زندان‌ها تبریک گفت

اعتصاب غذای گسترده سیاستمداران، فعالان و زندانیان سیاسی کردستان در داخل و خارج از میهن برای پایان دادن به حصر رهبر خلق کرد عبدالله اوجالان ادامه دارد. اعتصاب غذای لیلا گووَن رییس مشترک کنگره جامعه دمکراتیک و پارلمانتار جولمرگ ه.د.پ در ١٣۴مین روز همچنان ادامه دارد. ناصر یاغز عضو ه.د.پ در شهر هولیر هم ١٢١ روز اعتصاى غذا را پشت‌سر گذاشت. اعتصاب غذای زندانیان سیاسی شمال کردستان هم ٩۶ روز را پشت سر گذاشت. همچنین اعتصاب غذای سیاستمداران و فعالان کرد در استراسبورگ امروز ٩۵مین روز خود را پشت‌ سر گذاشت.

 

یکی از مادران آشتی روژهلات در پیامی ویدیویی ضمن حمایت از اعتصاب کنندگان غذا سال نو کردی را به آنان تبریک گفته است. دایه زینب مادر مبارز شهید محمد امین امیری با کد سازمانی هاوری لیلاخ طی سخنانی مراتب احترام خود را به مقاومت‌گران اعتصاب غذا بیان کرده و برای آنان آرزوی موفقیت کرده است.

دایه زینب در این پیام ویدیویی می‌گوید:

"رفیق لیلا جان، مادر شهید هاوری هستم از منطقه لیلاخ

 

از لیلاخ تا آمَد سلام و درود خود را به تو و رفقایت تقدیم می‌کنم. از سوی خود و خانواده‌ام با تو و همسنگرانت همبستگی خویش را اعلام می‌داریم. همچنین برای رفقی ناصر [یاغز] و رفقایش همبستگی خود را اعلام می‌کنیم.

 

قبل از هر چیزی، سال نو را به شما تبریک می‌گویم. برای شما و رفقا آرزوی موفقیت دارم. از لیلاخ تا آمد مراتب درود و احترام خود را تقدیم می‌کنم.

 

برای زندانیان آمد، برای محبوسین در آمد، سلام و درود خود را تقدیم می‌کنم.

 

شهیدان زند‌‌ه‌اند، شهیدان زنده‌اند، شهیدان زنده‌اند."

 

شایان ذکر است که شهید هاوری لیلاخ مبارز یگان‌های مدافع خلق چهار سال پیش در جریان مقاومت کوبانی در برابر داعش به کاروان شهیدان راه آزادی کردستان ملحق شد.