پیکر اقبال مرادی فعال سیاسی مخالف حکومت ایران در پنجوین به خاک سپرده شد

اقبال مرادی فعال سیاسی کرد در حوالی شهرستان پنجوین در اقلیم فدرال کردستان به قتل رسیده و پیکر بی جان او پیدا شده است. مراسم خاکسپاری اقبال مرادی امروز در میان دوستان وی و میهن‌دوستان این شهر در آرامگاە پنجوین به خاک سپردە شد

اقبال مرادی فعال سیاسی کرد در حوالی شهرستان پنجوین در اقلیم فدرال کردستان به قتل رسیده و پیکر بی جان او پیدا شده است. مراسم خاکسپاری اقبال مرادی امروز در میان دوستان وی و میهن‌دوستان این شهر در آرامگاە پنجوین بە خاک سپردە شد.

 

ساعت ٢٣:٣٠ شب گذشته پیکر این فعال حقوق بشری در حالی پیدا شد که بر اثر اثابت سه گلوله به قتل رسیده بود.

 

او فعال سیاسی و عضو جمعیت حقوق بشر کردستان بود. اقبال مرادی و خانوادەاش بخاطر فشارهای حکومت ایران مجبور به ترک شرق کردستان شدند و در پنجوین سکونت داشتند.

 

اقبال مرادی همچنین پدر زانیار مرادی و عموی لقمان مرادی، دو زندانی سیاسی کرد محکوم به اعدام است که سالهاست در زندان رجایی شهر کرج محبوسند.

 

اقبال مرادی در تمامی این سال‌ها در کمپین‌ مخالفت با اعدام و شکنجه در ایران فعال بود و بارها مورد تهدید نهادهای امنیتی قرار گرفت. مقامات مسئول اقلیم کردستان هنوز در مورد واقعه ترور اقبال مرادی اطلاعات لازم را ارائه نکرده اند.

 

جمعیت حقوق بشر کردستان در واکنش به ترور اقبال مرادی عضو رهبری خود بیانیه‌ای منتشر کرده و جانباختن او ا به خانواده وی و جامعه کردستان تسلیت گفته است.

 

این بیانیه ضمن محکوم کردن این جنایت هولناک، خواهان اقدام دولت اقلیم در رابطه با بازداشت و محاکمه عاملان این جنایت شده است.

 

پیکر اقبال مردای امروز طی مراسمی در آرامگاه پنجوین به خاک سپرده شد. شماری از اعضا و هواداران پژاک نیز در این مراسم شرکت کرده بودند.

 

آمد شاهو عضو مجلس پژاک کە از حاضران در این مراسم بود در سخنرانی خود ضمن بیان تسلیت بە خانوادە اقبال مرادی این جنایت وحشیانە را محکوم کرد و خواهان مداخلە مقامات اقلیم و شناسایی و محاکمە عاملان ترور این فعال حقوق بشر شد.

 

مجلس ترحیم اقبال مرادی فردا در یکی از مساجد شهر پنجوین برگزار خواهد شد.

... بیشتر ...

اقبال مرادی از سوی افراد ناشناس در پنجوین ترور شد

ک.م.م.ك: حکومت اقلیم باید عاملان ترور اقبال مرادی را شناسایی و محاکمه کند