ژنو بدون کردها، دی‌میستورا را وادار به استعفا کرد

​​​​​​​استفان دی‌میستورا، نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه درتلاش بود تا مسائل این كشور را بدون مشارکت کردها حل کند. هیچ‌کدام از مسائل سوریه حل نشد و دمیستورا ناچارا مجبور به کناره‌گیری از سمت خود شد

استفان دی‌میستورا، نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه درتلاش بود تا مسائل این كشور را بدون مشارکت کردها حل کند. هیچ‌کدام از مسائل سوریه حل نشد و دمیستورا ناچارا مجبور به کناره‌گیری از سمت خود شد

 

استفان دی‌میستورا گفته که به دلیل خانوادگی قصد دارد از سمت خود کناره گیری کند. او در چهار سال گذشته نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه و هماهنگ کننده مذاکرات ژنو بود.

 

دی‌میستورا در انجام مسئولیتش که برقراری صلح در سوریه بود موفق نشد. عدم دعوت از کردها به گفتگوهای صلح سوریه از جمله انتقادات وارد به دی‌میستورا بوده است.

 

او در پاسخ به سئوال خبرنگاران که آیا از عدم موفقیت خود ناراحت است گفت که در عالم سیاست، گاهی کاری را در یک قرن هم نمی‌شود انجام داد هرچند که او خوشبین بود.

 

دی‌میستورا قبل از استعفای خود کمتر از یک هفته دیگر به منظور بررسی تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه به دمشق سفر خواهد کرد. در مورد محتوای قانون اساسی مد نظر سازمان ملل اطلاعات زیادی در دست نیست.

 

استفان دی‌میستورا اولین نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه نیست که از کار خود استعفا می‌دهد، پیش از او هر کدام از کوفی عنان و اخضر ابراهیمی هم در سمت‌های مشابه و پس از شکست در انجام مسئولیت‌های خود دست از کار کشیدند.