کودک-سربازان اردوغان اینبار در اتریش دیده شدند

هفته گذشته در یکی از مساجد وابسته به سازمان امور دینی ترکیه در شهر هرفورد آلمان کودکانی ظاهر شدند که با پوشیدن یونیفرم نظامی سربازان ترک سرودهای نژادپرستانه عصر مغول‌ها را بازخوانی می‌کردند

هفته گذشته در یکی از مساجد وابسته به سازمان امور دینی ترکیه در شهر هرفورد آلمان کودکانی ظاهر شدند که با پوشیدن یونیفرم نظامی سربازان ترک سرودهای نژادپرستانه عصر مغول‌ها را بازخوانی می‌کردند. دیروز هم در یکی از مساجد شهر وین پایتخت اتریش کودکانی دیده شدند که با لباس فرم سربازان ترک ترانه‌های متعلق به فاشیست‌های ترکیه را قرائت می‌کنند.

 

آنچه که هفته پیش در شهر هرفورد آلمان دیده شد اذهان را به رفتار "جوانان هیتلر" در عصر نازیها سوق می‌داد با این تفاوت که این بار کودکان وابسته به اردوغان به اینکار دست زدند.

 

کودکان خردسال ۴ تا ٧ ساله ترک در مساجد وابسته به نژادپرستهای ترکیه با اسلحه‌های پلاستیکی آموزش داده می‌شوند و به آنان سرودهای فاشیستی ترکیه یاد داده می‌شود.

 

در مسجد وابسته به "اتحاد مسلمانان ترک در اروپا" واقع در شهر وین که نسخه دیگری از مساجد مشابه در آلمان و ترکیه است تحت عنوان "شهیدان چاناکاله" به کودکان خردسال بی‌گناه آموزش نژادپرستانه داده می‌شود.

 

دولت ترکیه و سازمان امور دینی این کشور در اشاعه ترور از هیچ عمل سخیفی چشم‌پوشی نمی‌کند، دختران خردسالی که به مساجد ترکها در وین می‌روند تحت آموزش اذهان بیمار عناصر وابسته به اردوغان قرار می‌گیرند و از آنان برای اهداف ضداجتماعی سوءاستفاده می‌شود.

 

مسئولین دولتی اتریش به اقدامات نژادپرستانه ترکیه در این مورد اعتراض کرده‌اند

یورگن چیرنوسکی از اعضای شورای رهبری حزب سوسیال دمکرات اتریش-اس.پی.اُ در وین اعلام کرد که مسئولان وزارت جوانان لازم است در این رابطه وارد عمل شوند و تدابیری را در راستای حساب‌خواهی از این مساجد به انجام رسانند.