گریلاهای سورانی و هورامی از برادوست دفاع می‌کنند

گریلاهای کردستان در جنگ با اشغالگران همیشه پیروزمندانه جنگیده‌اند. مبارزان جسوری که هراس و مرگ را در قلب غاصبگران و وابسته‌های کُرد آنها کاشته‌اند هر روز حماسه‌ای دیگر در میدان کارزارهای کردستان رقم می‌زنند.

تاریخ کردستان اگر چه از سوی برخی جریان‌های مزدور رژیم‌های غاصبگر مداوما با خیانت روبرو شده است اما جنبش گریلایی و مبارزه حزب کارگران کردستان، از سویی ماهیت ستون پنجم دشمنان را برملا کرده و از سوی دیگر روحیه مقاومت و مبارزه را در میان طیف‌های مختلف جامعه‌ کردستان احیا کرده است.

 

گریلاهای کردستان در جنگ با اشغالگران همیشه پیروزمندانه جنگیده‌اند. مبارزان جسوری که هراس و مرگ را در قلب غاصبگران و وابسته‌های کُرد آنها کاشته‌اند هر روز حماسه‌ای دیگر در میدان کارزارهای کردستان رقم می‌زنند.

 

احزاب حاکم بر جنوب کردستان برای نابودی اراده آزادیخواهی جوانان این بخش از کردستان از هیچ جنایتی چشم پوشی نکرده‌اند و بالاخص حزب دمکرات کردستان عراق سیاستهای موازی با رژیم‌های غاصبگر را بر روی جوانان به اجرا در آورده است. این جریان ضد تاریخی با هرگونه مبارزه میهن‌دوستانه جوانان جنوب کردستان مخالفت می‌کند. حزب دمکرات کردستان عراق برای تضعیف اراده قشر جوان این بخش از کردستان از دولت ترکیه هم کمک می‌گیرد. استقرار پایگاههای دولت ترکیه در جنوب کردستان به درخواست این جریان نه تنها برای دشمنی با پ.ک.ک بلکه در واقع امر برای کمک به حزب دمکرات برای سرکوب خلق جنوب کردستان است.

"آزاد" یکی از گریلاهایی است که از جنوب کردستان به صفوف نیروهای انقلاب کردستان ملحق شده است. وی از سکوت آگاهانه حکومت اقلیم کردستان نسبت به کشتار مردم بدست نیروهای متجاوز اعتراض کرده و آنرا ننگی بزرگ در پیشانی حکومت این بخش از کردستان عنوان کرد.

 

آزاد می‌گوید:"اکنون در تلاش اشغال این بخش از کردستان از سوی نیروهای بیگانه هستند. هر روز جبهه تازه‌ای را علیه خلق جنوب کردستان باز می‌کنند. حکومت اقلیم مستقیما در اشغال جنوب از سوی ترکیه شریک است و در این راستا هیچگونه واکنشی از خود نشان نمی‌دهد. به آنان می‌گوییم تا گریلا وجود داشته باشد شما نمی‌توانید خلقمان را به دولت‌های غاصبگر بفروشید. اکنون در للیکان جنگ برقرار است. مقاومت بزرگی در این عرصه صورت می‌گیرد و این منطقه را از لوث ترکها پاکسازی می‌کنیم. با همسبتگی خلق و گریلا منطقه از چنگ غاصبگران و مزدوران آنان پاک می‌شود. همچون گریلایی که از جنوب کردستان به صفوف مبارزه انقلابی کردستان ملحق شده می‌گویم که اینجا خاک آبا و اجدادی ماست و دشمنان محکوم به شکست و تباهی هستند."

برای محافظت از ارزشهای اجتماعی کردستان گریلاهای دست در دست هم علیه متجاوزان می‌ایستند و آنان را به کام مرگ روانه می‌کنند. فرهاد یکی از گریلاهای هورامی زبان است. فرهاد متذکر می‌شود که جنگ علیه فاشیسم و نوکران اقلیمی آن تا پیروزی ادامه خواهد یافت. فرهاد افزود:"کردستان متحدانه در برابر دشمن می‌ایستد و ما هم در این راستا به وظیفه تاریخی و انقلابی خویش عمل می‌کنیم. ما به نیروی خود و پیروزی در این نبرد ایمان داریم، با اراده و روحیه انتقام تاریخی، در مقابل استعمارگران و دنباله‌های داخلی ایستادگی می‌کنیم."