گسترش نظامیگری در کردستان: بازداشت ۵ شهروند دیگر در شهرهای اشنویه و سنه

در ادامه موج گسترده بازداشت شهروندان کُرد، دو فعال مدنی به نام‌های آوات کریمی و ادریس محمدی ساکن روستای نگل از توابع شهرستان سنه و سه شهروند دیگر به نام‌های عثمان حسنی، حسن موسوی و علی اسماعیلی در شهرستان شنو توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد‌ه‌اند

در ادامه موج گسترده بازداشت شهروندان کُرد، طی روزهای گذشته دو فعال مدنی به نام‌های آوات کریمی و ادریس محمدی ساکن روستای نگل از توابع شهرستان سنه و سه شهروند دیگر به نام‌های عثمان حسنی، حسن موسوی و علی اسماعیلی در شهرستان شنو توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکانی نامعلومی منتقل شده‌اند

 

به گزارش شبکه حقوق بشر کردستان، بامداد روز چهارشنبه، ۲۶ دی‌ماه، ده‌ها تن از نیروهای اداره اطلاعات شهرستان سنه پس از محاصره روستای تاریخی نگل و با یورش به منزل دو فعال مدنی ساکن این روستا به نام‌های ادریس محمدی و آوات کریمی (رئیس شورای این روستا)، آنها را بازداشت و به مکانی نامعلومي منتقل کرده‌اند. این دو فعال مدنی طی چند سال گذشته با ایجاد کمپین‌های محیط زیستی در مهار آتش سوزی و جمع آوری زباله‌ هاي روستاهای منطقه مشارکت فعال داشته‌اند.

 

همچنین روز پنج شنبه، ۲۷ دی ماه، نیروهای اداره اطلاعات شنو دو شهروند ساکن این شهر به نام‌های عثمان حسنی و حسن موسوی را بازداشت کرده‌اند. در همین روز یک شهروند دیگر ساکن روستای جاشیران از توابع شهرستان شنو نیز توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده است.

 

گفتنی است طی سه ماه گذشته موج جدید احضار و بازداشت شهروندان کُرد در شهرهای مختلف کردستان گسترش پیدا کرده است. بنابه آماری گردآوری شده از سوی شبکه حقوق بشر کردستان، در سه ماه گذشته بیش از ۱۰۰ شهروند کُرد توسط سازمان اطلاعات سپاه پاسداران و اداره اطلاعات شهرهای مختلف کردستان احضار یا بازداشت شده‌اند.