آلمان به راهپیمایی برای آزادی اوجالان در این كشور حمله کرد

راهپیمایی چند روزه جوانان آزادیخواه از روز گذشته در دورتموند آلمان آغاز شد اما ساعاتی بعد پلیس آلمان به جوانان کُرد حمله‌ور شد

راهپیمایی چند روزە جوانان آزادیخواە از روز گذشته در دورتموند آلمان آغاز شد اما ساعاتی بعد پلیس آلمان به جوانان کُرد حمله‌ور شد.

 

راهپیمایی چند روزه با خواست آزادی رهبر خلق کرد عبدالله اوجالان از شهر دورتموند آغاز شده بود. شورای هماهنگی جوانانِ آزاد، چند روز پیش برای شرکت در این راهپیمایی فراخوان داد.

 

در سخنرانیِ آغازِ راهپیمایی، یادآوری شد که دولت ترکیه از دو سال پیش هرگونه ملاقات با اوجالان در زندان جزیره امرالی را ممنوع کرده و سازمان‌های مسئول جهانی ، در برابر شکنجه رهبرِ کردها سکوت کرده‌اند.

 

جوانان کرد ساکن آلمان با شعار "علیە فاشیزم بە پاخیز، رهبر آپو را آزاد کن" این راهپیمایی را تدارک دیدند.

جوانان کُرد پس از چند ساعت از آغاز راهپیمایی هدف یورش نیروهای پلیس آلمان قرار گرفتند و دست‌کم ١٠ جوان کُرد را بازداشت کردند. اعلام شد که تعدادی از جوانان در یورش پلیس زخمی شده‌اند.

 

جوانان اعلام کردند که علیرغم سرکوب‌ کردها از سوی دولت آلمان راهپیمایی خود را امروز از شهر بوخوم از سرخواهند گرفت و سیاست‌های ضد کُردی دولت آلمان نمی‌تواند آنان را از مبارزه دمکراتیک بازدارد. یورش به کردها در آلمان در حالی روی می‌دهد که در روزهای اخیر نصب مجسمه هیتلر تُرکیه [اردوغان] در آلمان با نارضایتی عمومی مواجه شده بود.

 

قرار بود این راهپیمایی دوم سپتامبر از دورتموند آغاز شود و در ششم سپتامبر در شهر دوسلدورف به پایان رسد.