آمریکا شرکتها و موسسات وابسته به بنیاد تعاون بسیج را تحریم کرد

​​​​​​​وزارت خزانه‌داری آمریکا روز سه‌شنبه (۲۴ مهر/ ١۶ اکتبر) اعلام کرد که دستکم ۲۰ شرکت و موسسه‌ی مالی وابسته به بنیاد تعاون بسیج را هدف تحریم‌های خود قرار داده است

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز سه‌شنبه (۲۴ مهر/ ١۶ اکتبر) اعلام کرد که دستکم ۲۰ شرکت و موسسه‌ی مالی وابسته به بنیاد تعاون بسیج را هدف تحریمهای خود قرار داده است

 

استیون منوچین وزیر خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای که در این زمینه منتشر کرده گفته که علت تحریم این شرکت‌ها و موسسات حمایت آنها از نیروهای شبه نظامی در ایران است.

 

به گفته‌ی وی این شرکتها در جذب و آموزش مذهبی کودکان و بکارگیری آنها به عنوان نیروی نظامی در سپاه نقش دارند.

 

از موسسات تحریم شده می‌توان به تراکتورسازی تبریز، فولاد مبارکه، بانک ملت و بانک مهر اقتصاد نوین اشاره کرد. بانک مهر اقتصاد نوین که قبلا با نام موسسه قرض‌الحسنه مهر بسیجیان فعالیت می‌کرد وابسته به بنیاد تعاون بسیج می‌باشد.

 

همچنین مقداری از سهام فولاد مبارکه و همچنین تراکتورسازی تبریز در اختیار شرکت سرمایه‌گذاری مهر اقتصاد ایرانیان وابسته به بنیاد تعاون بسیج می‌باشد. علاوه بر این دو شرکت، شرکتهای دیگری از جمله صدرا، ایرالکو، تکنوتاژ و شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه‌ی صنعتی و داروسازی جابر بن حیان نیز متعلق به شرکت مهر اقتصاد ایرانیان می‌باشند.