اردوغان برای نجات تروریست‌ها با پوتین گفتگو کرد

آغاز عملیات نظامی محتمل دولت سوریه و همپیمانانش در ادلب، دیکتاتور ترکیه را بشدت نگران کرده است. اردوغان با سفر به سوچی و دیدار فوق‌العاده با همتای روس خود خواهان تعلیق و در صورت امکان ابطال حمله به تروریست‌های همکار خود است

آغازعملیات نظامی محتمل دولت سوریه و همپیمانانش در ادلب، دیکتاتور ترکیه را بشدت نگران کرده است. اردوغان با سفر به سوچی و دیدار فوق‌العاده با همتای روس خود خواهان تعلیق و در صورت امکان ابطال حمله به تروریست‌های همکار خود است.

 

بنابر گزارش‌ها در پایان دیدار دوطرف روسیه حاضر شده است تا ١۵ اکتبر منطقه حائل غیرنظامی بین ارتش سوریه و تروریست‌های وابسته به اردوغان تشکیل دهد. این در حالی است که روسیه در نشست تهران از ادلب به عنوان "آشیانه تروریسم" نام برده و خواست سوریه برای کنترل آنرا کاملا مشروع نامیده بود. توافق ویلادیمیر پوتین واردوغان در غیاب نماینده رژیم ایران در حالی صورت گرفته است که این سه در نشست تهران -جمعه ١۶ شهریور/ ٧ سپتامبر – گردهم آمدند و رئیس جمهور روسیه در پاسخ به درخواست اردوغان مبنی بر اعلام آتش‌بس در ادلب به وی گوشزد کرده بود که آتش‌بس شامل گروههای تروریست نخواهد شد.

 

رژیم ترکیه تجزیه سوریه را کلید زده است

یکی از مشاوران دیکتاتور ترکیه حمله به ادلب را حمله به ترکیه نامیده است. یاسین اکتای مشاور امور سیاست خارجه اردوغان مدعی شده بود که در صورت حمله دولت سوریه به ادلب "ترکیه تماشاچی نخواهد بود".

 

تلاش‌های رژیم ترکیه برای تجزیه این بخش از سوریه همچنان ادامه دارد و بنابر گزارش منابعی از ادلب رژیم ترکیه به تجهیز و تقویت گروههای تروریستی در این منطقه ادامه می‌دهد. همزمان با پایان تدارکات حمله دولت سوریه به ادلب رژیم ترکیه در حال تجهیز گروه‌های تروریستی برای تداوم سیطره بر این بخش از سوریه و انضمام آن به خاک خود طی سالهای آتی است.