ایرفرانس و بریتیش ایرویز از ایران خارج می‌شوند

هر روز تعداد دیگری از شرکتهای غربی در چهارچوب تحریم‌های ایالات متحده از ایران خارج می‌شوند. دو شرکت عظیم هواپیمایی ایرفرانس فرانسه و بریتیش ایروایز متعلق به انگلستان هم از ایران خارج می‌شوند

هر روز تعداد دیگری از شرکتهای غربی در چهارچوب تحریم‌های ایالات متحده از ایران خارج می‌شوند. دو شرکت عظیم هواپیمایی ایرفرانس فرانسه و بریتیش ایروایز متعلق به انگلستان هم از ایران خارج می‌شوند.

 

پس از آنکه دونالد ترامپ بصورت یکجانبه از توافق هسته‌ای با ایران خارج شد دستور به برقراری تحریم‌ها علیه این کشور داد. تبعات تحریم‌هایی که به گفته مقامات امریکایی بسیار سهمگین خواهد بود هر روز بیش از پیش نمود می‌یابد، شرکت‌های اروپایی برای تضمین منافع خود و عدم ریسک در مبادلات با ایالات متحده از ایران خارج می‌شوند.

 

اعلام شد که هر دو شرکت ایرفرانس و بریتیش ایروایز در چهارچوب تحریم‌های آمریکا به پرواز به ایران خاتمه می‌دهند. این دو پس از دهها سال سرانجام در ٢٠١۶ پروازهایی را مستقیما به تهران انجام می‌دادند. بریتیش ایرویز در بیانیه‌ای اعلام کرد که ٢٢ سپتامبر آخرین پرواز خود را به تهران انجام خواهد داد و روز پس از آن همین پرواز آخرین پرواز تهران- لندن می‌باشد.

 

از سوی دیگر شرکت ایرفرانس هم اعلام کرد که آخرین پرواز هواپیماهای این شرکت به تهران در ١٨ سپتامبر خواهد بود.

 

چند روز پیش هم شرکت هلندی "ک.ال.ام" نیز اعلام کرده بود که از روز ٢۴ سپتامبر پروازهای میان آمستردام- تهران را متوقف خواهد کرد.

 

این دو شرکت پس از انقلاب اسلامی در ١٩٧٩ پرواز هواپیماهای خود به تهران را متوقف کرده بودند و پس از توافق اتمی- در سال ٢٠١۵ پرواز به تهران را مجددا از سال ٢٠١۶ از سرگرفته بودند.