ترامپ؛ سنا نباید دست من را ببندد/ سنا اختیارات ترامپ را محدود کرد

۵۵ سناتور به طرح محدودیت اختیارات نظامی ترامپ رأی مثبت دادند

طرح محدودیت اختیارات نظامی رئیس‌جمهوری آمریکا در مجلس سنای این کشور به تصویب رسید. مصوبه جدید، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا را ملزم خواهد کرد تا برای آغاز جنگ با ایران موافقت کنگره ایالات ‌متحده را کسب کند.

تیم کین، سناتور دمکرات ایالت ویرجینیا پس از حمله پهپادی روز ۱۳ دی‌ماه و ترور قاسم سلیمانی در عراق طرحی را برای محدود کردن اختیارات رئیس‌جمهور آمریکا برای آغاز جنگ با ایران تهیه کرد. به‌رغم مخالفت کاخ سفید، گروهی از نمایندگان جمهوری‌خواه مجلس نیز به این طرح رأی مثبت داده بودند و این طرح در نهایت به تصویب رسید.

انتظار می‌رود که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا این مصوبه را وتو کند. ترامپ چهارشنبه شب در پیامی توئیتری نوشته بود که اکنون زمان مناسبی برای ضعف نشان دادن در برابر ایران نیست. او در پیام دیگری گفته بود که اگر دستانم بسته بود ایران هر کاری که دلش می‌خواست میکرد. او دمکرات‌های سنا را متهم کرده بود که با این کار قصد آزار دادن جمهوری‌خواهان را دارند.

جورج بوش، رئیس‌جمهور اسبق آمریکا سال ٢٠٠٢  بر اساس همین اختیارات به عراق حمله کرده بود و رخدادهای اخیر این نگرانی را در میان سناتورها و نمایندگان سیاسی آمریکا ایجاد کرده است که ترامپ بدون اطلاع کنگره وارد جنگ با ایران شود.