تصاویر بازداشت دانش‌آموزان فرانسوی خشم افکار عمومی را برانگیخت

​​​​​​​انتشار ویدیوی بازداشت ده‌ها دانش‌آموز در حومه پاریس، به خشم افکار عمومی در فرانسه علیه قوانین پلیسی حکومت ماکرون دامن زده است

به نقل از يورونيوز، همزمان با بالا گرفتن اعتراض‌ها علیه امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه در روز پنجشنبه، دانش‌آموزان مناطق شمالی و شرقی پاریس شاهد شدیدترین درگیری‌ها میان دانش‌آموزان مخالف با سیاست‌های آموزشی دولت با پلیس ضد شورش بود.

گروه "دیده‌بان خشونت‌های پلیس" فرانسه عصر دیروز با انتشار فیلمی در حساب توییتری خود، بازداشت ده‌ها دانش‌آموز در شهر مانت-لا-ژولی در حومه پاریس را منتشر کرد. پلیس ضد شورش محصلان مدرسه سنت‌ اگزوپری منطقه را مجبور به زانو زدن و حلقه کردن دست‌ها پشت سر کرده بود. احتمالا فیلمبردار این صحنه -که معلوم نیست چه کسی بوده- می‌گوید:"اینهم کلاسی که عاقلانه رفتار می‌کند."

 

اعلام شد که در جریان خشونت‌های روز پنجشنبه چندین خودرو در ییولین و کلیشی-سو-بوآ، در حومه پاریس به آتش کشیده شد. پلیس ضد شورش در این روز بیش از ۷۰۰ دانش‌آموز را بازداشت کرد.

 

روز گذشته دانش آموزان و دانشجویان حدود ۲۰۰ دبیرستان و کالج و دانشگاه امروز در فرانسه برای چهارمین روز پیاپی اقدام به تظاهرات کردند. این تظاهرات با آتش‌زدن سطل های زباله، خودروها و تجهیزات عمومی همراه بود و در بسیاری از شهرهای فرانسه تظاهر کنندگان  با نیروهای پلیس درگیر شدند.

 

دانش‌آموزان فرانسوی به تغییر قانون اخذ دیپلم دوره متوسطه و چگونگی ورود به دانشگاه، معترضند.