حزب کارگران کردستان قتل‌عام غزه را محکوم کرد

کمیته رهبری حزب کارگران کردستان با صدور بیانیه‌ای قتل‌عام رژیم اسرائیل را در غزه بشدت محکوم کرده و با خلق فلسطین ابراز همدردی کرده است

کمیته رهبری حزب کارگران کردستان با صدور بیانیه‌ای قتل‌عام رژیم اسرائیل را در غزه بشدت محکوم کرده و با خلق فلسطین ابراز همدردی کرده است

 

کمیته رهبری پ.ك.ك روز گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد:"در حمله اسرائیل به فلسطینیان معترض تعداد زیادی جان باخته‌اند. ما کشتار جمعی مردم [مظلوم] فلسطین را محکوم کرده و مراتب تسلیت خود را به خانواده شهدا و خلق فلسطین ابراز می‌داریم."

 

بکارگیری خشونت راه چاره نیست

پ.ك.ك در بیانیه خود تصریح کرده است که معضل فلسطین و اسرائیل با خشونت غیرقابل حل است. در ادامه آمده است:"بیت‌المقدس لازم است پایتخت تمام ادیان و بشریت باشد و اینکه اسرائیل آنرا به پایتخت خود مبدل کرده است غیرقابل قبول است. این اقدام بی‌احترامی به تمامی باورداشت‌هاست. واضح است که مسئله فلسطین با اسرائیل با خشونت حل نمی‌شود. این معضل لازم است با گفت‌وگو و تفاهم چارە‌یابی شود."

 

در ادامه آمده است:"مسئله فلسطین صد سال است که منتظر چاره‌یابی است. خلق فلسطین و تمام دوستان آنان در جهان برای آزادی خاک فلسطین مبارزه بزرگی را به انجام رسانده‌اند. خلق فلسطین به موازات مبارزه برای رهایی خاک خویش، از مبارزات آزادیخواهانه و دمکراتیک دیگر خلق‌‌ها هم حمایت کرده است. خلق فلسطین از مبارزه آزادیخواهانه با رهبری پ.ك.ك هم حمایت کرده است. در حمله اشغالگرانه به لبنان در سال ١٩٨٢ کوادر پ.ك.ك دوشادوش فلسطینی‌ها مقاومت نمودند. در این جنگ‌ها ١٣ تن از رفقای ما به شهادت رسیدند. همبستگی خلق فلسطین، خلق عرب و خلق کُرد امروز هم همچون گذشته ادامه دارد."

 

سرنوشت مشابه خلق کُرد و خلق فلسطین

پ.ك.ك می‌افزاید:"سرنوشت خلق‌های کُرد و فلسطین به هم شبیه است. با وجود اینکه مبارزه‌ای بزرگ به انجام می‌رسانند اما به دلیل حمایت‌های خارجی، دو دولت ترکیه و اسرائیل حقوق اولیه خلق‌های کُرد و فلسطین را نقض می‌کنند و به استعمارگری و نابودی این خلق‌ها ادامه می‌دهند."

 

"ترکیه در جنگ چرکین علیه مبارزه آزادیخواهی خلق کُرد از پیشرفته‌ترین ابزارهای تکنیکی اسرائیل و آمریکا استفاده می‌کند. به همین دلیل دولت ترکیه و رژیم حاکم بر این کشور در حالی اشک تمساح برای کشتار فلسطینی‌ها می‌ریزد که خود بیشترین همکاری را از این دولت‌ها [اسرائیل و آمریکا] برای جنگ علیه کردها دریافت می‌کند. ترکیه بزودی جنگنده‌های اف٣۵ را از آمریکا دریافت می‌کند. این موارد واقعیت را بخوبی نشان می‌دهد. پهپادهای تجسسی که ترکیه مکررا از کارایی آنها تمجید می‌کند از تکنیک‌های است که اسرائیل و آمریکا [با هدف کشتارجمعی کردستانی‌ها] در اختیار ترکیه گذاشته‌اند."

 

توافق کُرد و عرب

در ادامه بیانیه حزب کارگران کردستان آمده است:"خلق کُرد و بویژه جنبش آزادیخواهی با پیشاهنگی پ.ک.ک دوست واقعی خلق عرب و الخصوص خلق فلسطین است. مبارزه مشترک و ائتلاف خلق‌های کُرد و عرب نقشی تاریخی را در آزادی تمام خاورمیانه دارد. پ.ک.ک هیچگاه حمایت از خلق فلسطین و شهیدان سال ١٩٨٢ در جنگ علیه اسرائیل را از یاد نخواهند برد. رفاقت و حمایت از خلق فلسطین اکنون و در آینده هم همچنان به قوت خود باقیست."

 

 کمیته رهبری پ.ك.ك در پایان اعلام کرده است:"یکبار دیگر قتل‌عام غزه را محکوم می‌کنیم و پیمان می‌بندیم علیه تمام حملات به مبارزه آزایخواهی خلق فلسطین و خلق‌ کُرد به پیروزی دست یابیم."