حکم اعدام رامین حسین پناهی در دیوان عالی کشور تایید شد

وکیل مدافع رامین حسین پناهی، زندانی سیاسی کُرد محکوم به اعدام از تایید شدن حکم اعدام موکلش توسط شعبه ۳۹ دیوان عالی کشور در قم خبر داد

وکیل مدافع رامین حسین پناهی، زندانی سیاسی کُرد محکوم به اعدام از تایید شدن حکم اعدام موکلش توسط شعبه ۳۹ دیوان عالی کشور در قم خبر داد

 

حسین احمد‌ی‌نیاز وکیل دادگستری در گفتگو با شبکه حقوق بشر کُردستان گفته است: طی یک روند کاملا سریع و فوری بدون برگزاری جلسه دادگاه، روز چهارشنبه ٢٢ فروردین ماه به همراه برادر موکلم به شعبه ۳۹ دیوان عالی کشور مستقر در قم مراجعه کردیم و به صورت شفاهی تایید شدن حکم به ما اعلام شد.

 

وی در ادامه افزود: تایید شدن این حکم در حالی که ایرادات حقوقی و ماهویی زیادی به آن وجود داشت کاملا غیر منصفانه و ناعادلانه است. من بعد از ابلاغ رسمی تایید شدن این حکم در اولین فرصت درخواست اعاده دادرسی خواهم داد.

 

به گفته این وکیل دادگستری با توجه به قطعی شدن این حکم در دیوان عالی کشور خطر اجرای حکم اعدام موکلش وجود دارد و تنها امید آنان به درخواست اعاده دادرسی می‌باشد چون در در صورت پذیرش درخواست اعاده دادرسی اجرای حکم موقتا متوقف خواهد شد.

 

رامین حسین پناهی روز دوم تیرماه امسال در شرایطی که مورد هدف سه گلوله قرار گرفته بود، از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شد. او پس از تحمل بیش از ۲۰۰ روز بازداشت در سلول‌های انفرادی اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات در تاریخ ۱۹ دی‌ماه سال جاری به زندان سنه منتقل شد.

 

به گفته خانواده این زندانی سیاسی و همچنین گفته‌های ایشان در دادگاه، نامبرده در اداره اطلاعات به بدترین شیوه مورد شکنجه قرار گرفته و هم اکنون از عفونت کلیه و فراموشی رنج می‌برد. بطوریکه از نظر جسمی در وضعیت مناسبی نیست و در زندان هم رسیدگی پزشکی به رامین نشده است.

 

قابل ذکر است که افشین حسین پناهی فعال مدنی و برادر دیگر رامین مدتی پیش در دادگاه انقلاب به اتهام برپایی مراسم نوروز و هواداری از احزاب کرد به هشت سال و نیم حبس محکوم شده و اکنون در زندان مرکزی سنه بسر می‌برد. همچنین زبیر حسین پناهی (پسر عمو) به شش سال و احمد امین پناه (داماد خانواده) نیز به پنج سال زندان محکوم شده بودند.