در پارلمان بریتانیا نشستی در مورد روژاوا انجام شد

​​​​​​​در پارلمان بریتانیا نشستی در مورد تحولات روژاوا برگزار شد. در این نشست لزوم حفاظت از مدل روژاوا که به عنوان ثمره اندیشه‌های اوجالان به ثمر رسیده مورد تأکید قرار گرفت.

مرکز ترقی کرد در مورد رخدادهای اخیر روژاوا در پارلمان بریتانیا نشستی ترتیب داد. روزنامه نگار هلندی ولادیمیر فان ویلگنبورگ که مدتی در روژاوا بوده است، همچنین نمایندگان احزاب سیاسی مختلف و تعداد زیادی روزنامه نگار و آکادمیست در این جلسه حضور داشتند.

 

ق.س.د مدلی پیشرفته را اجرا کرد

روزنامه نگار ولادیمیر فان ویلگنبورگ گفت:"علی رغم آنکه در شمال سوریه مشکلاتی وجود دارد، اما وضعین آنجا از کشورهای همسایه بهتر است. ق.س.د که با پیشگامی خلق کرد در مبارزاتش پابرجاست، پیشرفته‌ترین مدل را در منطقه بنیاد نهاده است. در زمینه‌ی حقوق زنان، کودکان، آیینها و دمکراسی دستاوردهای بسیاری کسب کرده‌اند".

 

ویلگنبورگ یادآور شد که تصمیم خروج آمریکا آینده‌ی منطقه را با خطر مواجه میکند. ممکن است دوباره موج پناهجویان آغاز شود و در منطقه مقاومت بزرگی رخ دهد.

 

لازم است مدلی که بر اساس فلسفه‌ی اوجالان بنیاد نهاده شده است، حفظ شود.

 

پارلمانتار لوید راسل مویله در این جلسه گفت که آنها در آوریل گذشته از روژاوا دیدار کرده‌اند و پیشرفتهای منطقه را با چشم خود دیده‌اند. او گفت:" هر قدمی در مخالفت با این مدل که بر اساس فکر و فلسفه‌ی اوجالان بنیاد نهاده شده است، برداشته شود، بی‌مسئولیتی بزرگی است".