راهپیمایی آزادی برای اوجالان در ۲۰مین سالگرد توطئه‌ی بین‌الدولی

​​​​​​​۱۴۰ رئیس شهرداری، سندیکا، فدراسیون، سازمان، جمعیت و افراد برجسته از ملت‌ها و خلقهای گوناگون در ایتالیا، در ۲۰مین سالگرد توطئه‌ی بین‌الدولی علیه خلق کرد، راهپیمایی بزرگی برای آزادی اوجالان راه خواهند انداخت

در بیانیه‌ی دسته‌ی برنامه‌ریزی این راهپیمایی اشاره شده است، در بیست منطقه‌ی متفاوت ایتالیا، فعالین و ۱۴۰ سازمان، سندیکا و فدراسیون همراه و شانه به شانه‌ی خلق کرد در روز ۱۶ فوریه ۲۰۱۹، ساعت ١۴ در رم پایتخت ایتالیا تجمع کرده و راهپیمایی خواهند کرد.

 

در این راهپیمایی با شعار "آزادی برای اوجالان و همه‌ی زندانیان سیاسی" سیاستهای دشمنانه‌ی اردوغان بر ضد روژاوا، اشغال و نسل‌کشی کردها در عفرین محکوم می‌شود.

 

در بیانیه آمده است، اردوغان ترکیه را برای سیاستهایش به گورستان تبدیل کرده است، همچنین اشاره شده است که در ترکیه ۲۶۰ هزار تن زندانی هستند.

 

در این بیانیه همچنین آمده است، در میان این سیاستها و جنگ و قتل عام، پارادایم اوجالان برای خاورمیانه انتخابی صلح‌طلبانه و دمکراتیک است و از قتل عام ایزدیها در شنگال با سرمشق قرار دادن اندیشه‌های اوجالان و با پیش‌بینی‌های او تا حد زیادی پیشگیری شد.

 

"اوجالان ضمانت آشتی است"

در این بیانیه همچنین به حصر عبدالله اوجالان رهبر خلق کرد و اعتصاب غذاها با پیشگامی لیلا گوون با هدف پایان حصر اشاره شده است. "ما نمی‌توانیم از آزادی اوجالان دست بکشیم. مدت طولانی دولت ترکیه برای حل مسئله‌ی کرد با او مذاکره کرد. او بمانند یک رهبر در خاورمیانه، که میلیونها تن او را باور دارند، می‌تواند نقش اساسی بازی کند. پایان دادن به حصر به مثابه پایان دادن به جنگ- که چندین سال است در منطقه وجود دارد- می‌باشد و به معنی بنیاد نهادن آشتی و دمکراسی است".

 

"دعوت برای شرکت در راهپیمایی"

این ۱۴۰ سازمان، سندیکا، فدراسیون، رئیس شهرداری و شخصیتهای برجسته از همه‌ی آزادیخواهان می‌خواهند به صورت گسترده در این راهپیمایی شرکت کنند.

 

راهپیمایی روز ۱۶ فوریه/ ٢٧ بهمن راس ساعت ١۴ در شهر رم پایتخت ایتالیا در خیابان رماپیزا ریپوبلیکا انجام خواهد شد.