زیان ٧.٨ میلیون دلاری آلمان حین سفر دیکتاتور ترکیه به این كشور

سفر سه روزه‌ی اردوغان به آلمان از لحاظ اقتصادی آلمان را با ضرر مواجه کرد، گفته می‌شود این سفر که به سخره گرفتن ارزشهای آلمانی‌ها بود تا به حال ٨.۷ میلیون یورو به این کشور زیان وارد کرده است

سفر سه روزه‌ی اردوغان به آلمان از لحاظ اقتصادی آلمان را با ضرر مواجه کرد، گفته می‌شود این سفر که به سخره گرفتن ارزشهای آلمانی‌ها بود تا به حال ٨.۷ میلیون یورو به این کشور زیان وارد کرده است.

 

اردوغان کسانی را که به دلیل فشارهای رژیم فاشیست خود به آلمان پناهنده شده‌اند تروریست نامید. او خواهان تسلیم کردن روزنامه‌نگاران و سیاستمدارانی شد که از دولت آلمان درخواست پناهندگی کرده‌اند. روزنامه‌نگاری که روی لباس خود نوشته‌ی "آزادی برای روزنامه‌نگاران" را قید کرده بود از سالن کنفرانس اخراج شد و اردوغان وی را مورد تمسخر قرار داد. دیکتاتور ترک با هر انتقاد کوچک با عصبانیت و خشم پاسخ می‌داد.

 

سفر رجب اردوغان به تعطیلی در دو شهر کلن و برلین که دو شهر بزرگ آلمان هستند انجامید، باعث بی‌نظمی شد و به این شائبه دامن زد که گفت شود: در عصر معاصر در کشور آلمان از یک دیکتاتور روی فرش قرمز استقبال شد" و یا اینکه "در کشوری که حکومت فاشیستی در آن نابود شده است اجازه داده شد تا یک نمایش فاشیستی برگزار شود". اینها تنها بخشی از زیانهای سفر اردوغان به جایگاه آلمان بود.

 

اردوغان در سالهای گذشته در مورد مسئولین آلمان گفته بود "شما مانند نازیها رفتار می‌کنید"، "شما پسمانده‌ی یک رژیم فاشیست هستید"، "من به شما گوش نخواهم داد، من به مردم خودم گوش می‌دهم". اردوغان به دلیل این بی‌احترامی‌ها از دولت آلمان عذر خواهی نکرد و علیرغم همه‌ی اینها به آلمان سفر کرد.

 

اردوغان در سخنرانیهایش در آلمان ارزشهای آزادی و رسانه‌‌‌های آزاد را زیر پا نهاد و دولت آلمان فقط نظاره‌گر بود.

 

حزب چپ می‌گوید باید ضررهای سفر اردوغان به آلمان فاش شوند

 

بر اساس گزارش منتشر شده توسط روزنامه‌ی "بیلد" آلمان به علت سفر اردوغان به این کشور تنها در دو شهر برلین و کلن ۱۰ هزار پلیس به کار گماشته شده‌اند و ٨.۷ میلیون یورو برای دولت آلمان خرج برداشته است و این مبلغ غیر از مبلغ صرف شده برای پیشوازی و پذیرایی از او در کاخ ریاست جمهوری و محل اسکان او می‌باشد.

 

نماینده‌ی حزب چپ آلمان از مجلس فدرال پرسیده است که خرج سفر اردوغان به آلمان چقدر بوده است؟ دولت مرکل باید پاسخ این پرسش را بدهد.

 

اردوغان دیروز در توئیتر خود مطلبی را منتشر کرد و مدعی شد که 'دوران تنش با دولت آلمان پایان یافته است' و با مرکل در مورد مکانیزم نوین برای همکاریهای دو طرفه هم فکر می‌باشند.