سوریه جنگنده اسرائیلی را ساقط کرد و اسرائیل مرکز پهپادهای ایران را بمباران کرد

در حالی که ارتش اسرائیل مدعی شده یک پهباد ایرانی را سرنگون کرده است، سوریه هم از انهدام یک جنگنده‌ی اسرائیلی خبر داده است.

در حالی که ارتش اسرائیل مدعی شده یک پهباد ایرانی را سرنگون کرده است، سوریه هم از انهدام یک جنگندەی اسرائیلی خبر داده است.

 

ارتش اسرائیل می‌گوید امروز یک پهباد ایرانی که از طریق سوریه وارد آسمان اسرائیل شده بود را هدف شلیک قرار داده و منهدم کرده است. ایران واکنشی رسمی به این خبر نشان نداده است.

سامانه‌های پدافند هوایی سوریه نیز در واکنش به این حمله، جنگنده اف-١۶ اسرائیل را سرنگون کردەاند. گفته می‌شود دو خلبان‌ این جنگنده زخمی شده‌اند.

 

در ادامه تنش در بلندی‌های جولان که از بامداد امروز آغاز شد، اسرائیل مدعی شلیک بیش از ۲۵ خمپاره از خاک سوریه شده و دست به حملات جدیدی به ریف دمشق زده است.

 

گفته می‌شود صدای انفجارهای مهیبی در غرب دمشق به گوش می‌رسد که ناشی از حملات هوایی اسرائیل به انبارهای تسلیحاتی حزب‌الله لبنان بود.

 

وقوع این اتفاقات در حالیست که حملات شدیدی هم از طرف هواپیماهای سوریه و روسیه به مواضع گروههای مسلح در غوطه شرقی دمشق انجام شده و دهها غیرنظامی نیز در این بین جان خود را از دست دادەاند.