سیل در استانهای شمالی ایران دستکم هشت قربانی گرفت

​​​​​​​بارش سیل اسای باران از دیروز تا به امروز در استانهای شمالی ایران، بخصوص به مردم شهرهای غرب استان مازندان آسیب فراوان رسانده و دستکم هشت تن جان خود را از دست داده‌اند

بارش سیل اسای باران از دیروز تا به امروز در استانهای شمالی ایران، بخصوص به مردم شهرهای غرب استان مازندان آسیب فراوان رسانده و دستکم هشت تن جان خود را از دست داده‌اند.

 

بارش شدید باران بیشترین اسیب را به مردم شهرهای نوشهر، چالوس، تنکابن، رامسر در غرب مازندران و از آن سو قائمشهر، بابل، بابلسر و ساری در شرق استان مازندران رسانده است.

 

باراش در این نواحی به حدی شدید بوده که ١۵ خط اصلی برق و همچنین گاز و آب در برخی از مناطق مازندران قطع شده است.

 

خانه های ساکنان برخی نواحی به خصوص در نوشهر و چالوس و تنکابن پر از آب شده و خودروهای شخصی  زیر آب فرو رفته اند.

 

سخنگوی اورژانس استان مازندران به رسانه ها گفته که یک راننده تاکسی در شهر چالوس به علت خفگی در آب، یک جوان در شهر فریدونکنار بر اثر صاعقه و دو نفر در شهرهای ساری و بهشهر بر اثر برق گرفتگی فوت کرده‌اند. گزارش‌های تکمیلی تعداد قربانیان را هشت نفر اعلام می‌كنند.

 

بارش سیل آسا در مازندران همچنان ادامه دارد و بارش باران در رامسر به حدی است که پل ارتباطی این شهرستان خم شده و در حال ریزش است.

 

اداره کل هواشناسی استان مازندران خبر از تداوم بارش سنگین باران تا فردا یکشنبه داده و گفته رامسر با ٢٢٠ میلیمتر بارندگی در صدر شهرهای بارانی مازندران قرار دارد.

 

سخنگوی آموزش و پرورش مازندران نیز از تعطیلی مدارس در غرب این استان خبر داده است.