شمار جانباختگان کرونا به ۱۶۶۹ نفر رسید

بنابر تازه‌ترین گزارش‌ها ویروس کرونا تاکنون جان بیش از ۱۶۰۰ نفر را در ٢٩ کشور جهان گرفته است.

به گزارش خبرگزاری فرات، جدیدترین آمارها از میزان فوتی‌های ویروس کرونای موسوم به کووید-١٩ به ۶٩ هزار و ٢٧۶ نفر در سراسر جهان رسیده است. همچنین شمار قربانیان به ١۶۶٩ نفر رسید.

از شمار مبتلایان فوق ۶٨ هزار و ۵٠٧ نفر در چین ساکن هستند و ٧۶٩ بیمار دیگر مربوط به کشورهای ژاپن،  سنگاپور، هنگ‌کنگ، فیلیپین، کره جنوبی، تایلند، تایوان، ویتنام، انگلیس، استرالیا، فرانسه، آمریکا، ماکائو، کانادا، آیتالیا، هندوستان، روسیه، کامبوج، سوئد، نپال، امارات، آلمان، مالزی، فنلاند، اسپانیا، بلژیک و مصر است.

روز گذشته با فوت یک گردشگر چینی در فرانسه، که به ویروس جدید کرونا مبتلا شده بود، اولین مورد مرگ یک نفر در اثر این بیماری در خارج از قاره آسیا تایید شد.

تاکنون چهار مورد مرگ بر اثر کرونا خارج از سرزمین اصلی چین گزارش شده بود؛ در هنگ‌کنگ، فیلیپین، ژاپن و فرانسه.

اعلام شد که با شناسایی ٧٠ مورد تازه در کشتی ژاپنی، تقریبا از هر ١٠ مسافر یک مسافر این کشتی به کرونا مبتلا شده‌اند. این کشتی ٣٧١١ مسافر دارد و بیماری ٣۵۵ مسافر تأیید شده است.  همچنین ابتلای یک جهانگرد ٨٢ کره جنوبی تأیید شد. روز ١۶ فوریه نتایج آزمایش‌های ١۶۶ مورد تازه بیماری کرونا در شهر ووهان مثبت اعلام شد.

معاون وزیر بهداشت ایران: نامه کرونا جعلی است

پس از انتشار نامه‌ای در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر ابتلای ٣۵ نفر به ویروس کرونا رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت ایران در گفتگو با خبرگزاری دولتی ایسنا با جعلی خواندن این نامه گفته است:"هنوز هیچ مورد مثبت ابتلا به کروناویروس جدید در کشور ثبت نشده است.

به گفته‌ی وی از متن نامه، شماره و رونوشت‌های آن نیز کاملا مشخص است که نامه مذکور جعلی است.

همچنین قاسم جان‌بابایی معاون وزیر بهداشت که نامه مذکور با امضای وی خطاب به حسن روحانی نوشته شده در گفتگو با خبرگزاری دولتی ایرنا اعلام کرد که نامه‌ جعلی است. جان‌بابایی گفته است که شماره نامه، مخاطب نامه، مهر نامه، شماره تلفن قید شده در آن و عنوان فرستنده‌ کذب می‌باشند.