فرمانده هِزل اُزگور: فریب تبلیغات و جنگ روانی دشمن را نخورید

هِزل اُزگور فرمانده یژاستار می‌گوید، دولت ترک به جنگ روانی علیه پ.ک.ک ادامه می‌دهد و جامعه باید نسبت به فتنه‌های دشمن هشیار باشد.

هِزل اُزگور فرمانده یژاستار با یادآوری اینکه رژیم ترک به همبستگی میان خلق و پ.ک.ک آگاه است و از اینرو تمام توان خود را صرف شکست اراده کوردها می‌کند افزود: رژیم ترکیه در این راستا جنگ روانی ویژه‌ای را به پیش می‌برد، اما تاکنون به هیچکدام از خواسته‌های خود نرسیده و نخواهد رسید.

فرمانده نیروهای زنان آزاد (یژاستار) در گفتگو با خبرگزاری فرات نیوز به ارزیابی تحولات جاری در کوردستان و منطقه پرداخت.

فرات نیوز: نقش رسانه‌ها در جنگ ویژه دولت ترک چیست؟

اُزگور: دولت ترک برای دستیابی به نیات خود از رسانه‌ها به عنوان ابزار استفاده می‌کند. خودویژگی این رژیم این است که هر چقدر هم با شکست و هزیمت روبرو شود باز هم در رسانه‌ها خود را پیروز میدان می‌خواند. اینچنین است که با استفاده از رسانه‌ها به فریب افکار عمومی می‌پردازد. با رسانه‌ها در تلاش سازماندهی و شکل‌ دادن جامعه بنابر منافع خود هستند. در همین راستا از تمام توان خود استفاده کرده و جامعه را به انفعال سوق می‌دهد. مخالفان را نیز یا با ترور دولتی و یا با زندان سرکوب می‌کند.

ماهیت این رژیم را باید مشاهده کرد. حال و روز جوانانی که از چنگ این رژیم گریخته و به صفوف نیروهای جنبش آزادیخواهی کوردستان پیوسته‌اند واقعیات موجود در جامعه‌ای که رژیم ترک در حال شکل دادن به آن است را بیان می‌کند. این رژیم از مواد مخدر تا فحشا حملات گسترده‌ای را علیه جامعه آغاز کرده و در صدد گسترش بی‌اخلاقی در میان جامعه است. با رسانه‌هایش خود را نجات‌دهنده جا می‌زند، در مورد آخر با عفو زندانیان تمامی جنایت‌کاران از سردسته‌های باندهای مافیایی مواد مخدر تا تجاوزکاران را دوباره به جان جامعه انداخت.

در صورتی که فکر و اراده آزاد رشد کرده و خود را سازماندهی کند در آنصورت چیزی به عنوان نیروی دولت باقی نمی‌ماند. رژیم ترک به این سبب جامعه را هدف حملات مکرر قرار می‌دهد و زندانیان سیاسی را مشمول عفو عمومی نمی‌کند.

فرات‌ نیوز: شما جنگ ویژه تحمیلی از سوی رژیم ترک علیه گریلا و خلق کورد را چگونه مورد ارزیابی قرار می‌دهید؟

اُزگور: هدف اولیه جنگ ویژه دشمن تداوم اسیمیلاسیون است. با ذهنیت یک دولت، یک ملت، یک کشور، یک پرچم، یک زبان، یک مذهب عمل می‌کند. دمکراسی را نمی‌پذیرد. در این مورد از رسانه‌ها استفاده می‌کند. تلاش دارد این وضعیت را عادی و مشروع نمایش دهد.

خلق کورد خواستار زندگی بنابر معیارها و هویت ملی خویش است. زیرا در سایه پ.ک.ک خود را به این سطح رسانده است. جنگ ویژه دشمن با هدف درهم شکستن همبستگی میان پ.ک.ک و خلق کورد است. تبلیغاتی همچون «ما پ.ک.ک را در هم شکستیم»، «در کوهستان تنها چند نفر باقی مانده‌اند» را بر این مبنا پی می‌گیرند. می‌خواهد بر اعتماد خلق کورد به پ.ک.ک ضربه وارد کنند.

در همین چارچوب برخی از فریب‌خوردگان را در مقابل ساختمان ه.د.پ مستقر کردند. از آنها می‌خواهند که بگویند «پ.ک.ک فرزندان ما را ربوده است»، تمام روز رسانه‌هایشان این تبلیغات مسموم را پخش می‌کنند. برخی از زنان جوان را در مقابل دوربین تلویزیون‌ها نشانده و سناریوهایی همچون «ربوده شده و مورد تجاوز قرار گرفتند» را هر روز در شبکه‌هایشان پخش می‌کنند. تمام تلاش ترکیه این است که از تأثیر پ.ک.ک در میان خلق بکاهد.

از سوی دیگر برای ایجاد رعب و وحشت میان خلق و همچنین تضعیف اراده و اعتماد خلق نسبت به گریلا پیاپی از تولید اسلحه‌های پیشرفته و تکنولوژی جنگی خود دم می‌زنند. اما تصاویر ویدیویی منتشر شده از سوی نیروهای گریلا و زیان‌های نظامیان ترک واقعیت‌های موجود در میدان جنگ را بیان می‌کند.

فرات نیوز: دولت ترکیه چرا در سال‌های اخیر زنان گریلا را هدف هجمه جنگ روانی قرار داده است؟

اُزگور: زنان در صفوف پ.ک.ک به پیشاهنگی انقلاب برخواسته‌اند. پ.ک.ک جنبشی است مبتنی بر آزادیخواهی زن. استعمارگران با مشاهده جایگاه زن در صفوف پ.ک.ک به ثمرات پیشاهنگی زنان در سازماندهی و سیاست‌ورزی زنان در جامعه کورد اذعان دارند. رهبر ما می‌گوید؛«زنان را نه یک جنس، بلکه باید یک ملت نامید». زنان در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، نظامی و دیپلماسی همیشه به پیشاهنگی برخواسته‌اند. به همین سبب خشونت بر زنان افزایش یافته است. از اینرو وقتی از گریلاهای زن سخن به میان می‌آید به حملات لفظی علیه زنان دست می‌زنند. تبلیغات سوئی را عرضه می‌کنند که گویا زنان جوان در صفوف پ.ک.ک با چیز‌های ناگواری روبرو می‌شوند.

زن در میان پ.ک.ک به اراده و هویت خود پی برده است. فکر خود را آزاد کرده و به موجودیت متعلق به خویش دست یافته است. زنان در پ.ک.ک به آزادی بیان دست یافتند. در تمامی ترکیه نه زنان و نه هیچ بخش دیگری از جامعه از آزادی بیان برخوردار نیستند.

دولت ترکیه به تازگی از زنان نظامی، پلیس و زنان مزدور استفاده می‌کند. این در حالی است که پ.ک.ک جنبشی آزادیخواهانه است و در مقابل هر نوع ظلم و زور علیه زنان به مبارزه می‌پردازد. ما می‌دانیم که برای چه می‌جنگیم. ما برای دستیابی به حقوق غصب شده خود، برای آزادی، هویت، زبان و فرهنگ خود نبرد می‌کنیم. سئوال اینجاست که مزدوران زن برای چه چیزی و برای چه کسی می‌جنگند؟

فرات نیوز: چگونه می‌توان سیاست‌های جنگ ویژه را خنثی کرد؟

اُزگور: ما باید نسبت به سیاست‌های جنگ ویژه دولت ترک هشیار باشیم. رژیم ترک در سطح ملی حمله‌ای گسترده را علیه کورد به پیش می‌برد. نمی‌خواهد خلق کورد دارای جایگاهی ملی همچون یک خلق باشد. رژیم ترک با زنان، مردها و جوانان و در مجموع با تمامی طیف‌های جامعه کوردستان مشکل دارد. ما در مقابل باید سطح آگاهی ملی را بیش از پیش ارتقا دهیم و نقشه‌های دولت ترک را خنثی کنیم. مبارزات ما در این راستا ادامه دارند. تنها کسانی قادر به مشاهده این مبارزات نیستند که فاقد وجدان، فاقد اخلاق، کور و کر باشند.

ما تمامی جامعه را فرامی‌خوانیم که نسبت به سیاست‌های فریب‌کارانه رژیم ترک هشیار باشند. جوانان باید به کوهستان‌های آزاد کوردستان بیایند. باید خود را از تأثیر ذهنیت مسموم دولت ترک‌ها نجات دهند. هر کسی که به دنبال آزادی است می‌تواند به کوهستان‌های آزاد بیاید.

کوردها در هر جایی باید مقابل شیوه‌های جنگ ویژه دولت ترک از خود محافظت نموده و موضع خویش را بیان کنند.