نفوذ گریلاها به قلب اشغالگران: ۴ نظامی رژیم ترک از پای درآمدند

نیروهای ه.پ.گ و یژاستار در بخش چلی استان جولمرگ در حمله به یکی از یگان‌های ارتش اشغالگر ترک یک فرمانده و سه نظامی را از پای درآوردند و یک قبظه اسلحه را به غنیمت گرفتند.

مرکز خبررسانی نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) در اطلاعیه‌ای جزئیات بیشتری از عملیات‌ روز ٣٠ ماه مه در بخش چلی جولمرگ را منتشر کرد.

در اطلاعیه آمده است:

"نیروهایمان روز ٣٠ ماه مه (١٠ خرداد) در چارچوب کارزار انقلابی شهید رونیا و شهید باگر علیه ارتش اشغالگر ترک عملیات موثری را به انجام رساندند. در این راستا؛

ارتش اشغالگر ترک مدتی است که در حال ساخت سنگر و مخفی‌گاه در تپه هاکان بخش چلی استان جولمرگ می‌باشد. نیروهایمان تحرکات دشمن در این منطقه را تحت نظر قرار دادند و ساعت ١١:۴۵ روز ٣٠ ماه مه به نظامیان دشمن حمله کردند. در این عملیات نیروهایمان وارد تپه هاکان شده و از نزدیک با دشمن درگیر شدند. در عملیات مذکور یک فرمانده ارتش و سه نظامی کشته و یک قبطه اسلحه ام‌پی‌تی-٧۶ و یک اسلحه دیگر به دست نیروهایمان افتاد. ارتش اشغالگر ترک اجساد کشته و زخمی‌هایش را با هلی‌کوپترهای سیکورسکی از منطقه خارج نمود و سپس تحرکات نظامی را در منطقه آغاز کرد.

همچنین نیروهایمان در تپه کوردینه عملیات دیگری را به انجام رساندند. در این عملیات ضربه سنگینی بر دشمن وارد شده و تعدادی از اشغالگران کشته و زخمی شدند، ولی تعداد دقیق آنان محرز نیست. یگان عملیاتی ما پس از این عملیات در اوج سلامتی به محل وظایف انقلابی خویش مراجعه کردند.

ارتش اشغالگر ترک در فاصله روزهای ١٣ و ١۵ ماه مه در کوهستان گابار در استان شرنخ تحرکات وسیعی را آغاز کرد. روز ١ مه در پی بمباران ارتش اشغالگر ترک یکی از رفقا به شهادت رسید. جزئیات این حمله و مشخصات رفیق شهید را در اطلاعیه‌ای جداگانه به اطلاع افکار عمومی می‌رسانیم.

هواپیماهای ارتش اشغالگر ترک در فاصله ساعت ١١:۵٠ الی ٢١:٢٠ روز ٣٠ ماه مه تپه‌ی سور در منطقه آواشین از توابع مناطق حفاظتی مدیا را بمباران کردند. در این حمله هیچ آسیبی به نیروهای ما وارد نشده است."