نماینده‌ی فرانسه در سازمان ملل: ایران و روسیه در حمله‌ی به دوما مشارکت داشته‌‌اند

خطر وقوع جنگ و درگیری میان روسیه و کشورهای غربی در سوریه افزایش یافته است. حکومت فرانسه نیز روسیه و ایران را به مشارکت در حمله‌ی شیمیایی به شهر دوما متهم کرده است

خطر وقوع جنگ و درگیری میان روسیه و کشورهای غربی در سوریه افزایش یافته است. حکومت فرانسه نیز روسیه و ایران را به مشارکت در حمله‌ی شیمیایی به شهر دوما متهم کرده است.

 

پس از انتشار گسترده‌ی گزارش‌هایی مبنی بر حمله‌ی شیمیایی به دوما، تنش‌ها مابین آمریکا و روسیه افزایش یافته است. در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد، کشورهای عضو این سازمان نسبت به اقدامات دولت‌های روسیه و ایران ابراز نارضایتی کردند.

 

فرانسوا دلاتره نماینده‌ی فرانسه در سازمان ملل متحد ضمن اشاره به حمله‌ی شیمیایی به دوما که آخرین شهر غوطه‌ی شرقی نیز می‌باشد، تصریح کرد که ایران و روسیه در این بمباران‌ شیمیایی و قتل‌عام‌ها سهیم هستند.

 

نماینده‌ی فرانسه همچنین گفت:"بمباران شیمیایی ارتش سوریه به شهر دوما با اطلاع کامل دولت‌های ایران و روسیه انجام گرفته است. به دلیل اینکه ایران و روسیه در تمام جنبه‌های جنگ همکاری نظامی و لجستیکی به ارتش سوریه می‌رسانند و هیچ هواپیمای ارتش سوریه بدون اطلاع روسیه اجازه‌ی گشت‌زنی در آسمان سوریه را ندارد.

 

دلاتره اعلام کرد که بمباران شیمیایی ۷ آوریل/۱٨فروردین در دوما با هماهنگی و چراغ‌سبز روسیه انجام گرفته است.

 

یک ناوگان نظامی آمریکا به نام دونالد جوک نیز که در قبرس قرار داشت، عصر روز گذشته‌ی به سمت سواحل سوریه به راه افتاده است.

 

اعلام شد که جنگنده‌های هوایی روسیه برای جلوگیری از ورود این ناوگان به سوریه بر فراز آن به گشت پرداخته‌اند.