نژادپرستی ترک‌ها در پاریس بر ضد کردها

​​​​​​​نژادپرستان ترک در شهر پاریس پایتخت فرانسه بر روی دیوارهای یک رستوران کردها شعارهای نژادپرستانه علیه خلق کرد نوشتند

انجمن جامعه‌ی دمکراتیک کرد در فرانسه اعلام کرد، بر روی دیوارهای رستورانی متعلق به کردها با نام " مالی باڤو" شعارها و نوشته‌هایی نژادپرستانه علیه کردها نوشته شد.

 

بر روی دیوارهای این رستوران با زبان فرانسوی شعارهای "باید کردها در عراق، ایران، ترکیه و سوریه قتل‌عام شوند" و"زنده باد ترکیه، مرگ بر کردستان" نوشته شد.

 

جامعه‌ی دمکراتیک کرد نارضایتی خود را علیه این نوشته‌ها و شعارهای نژادپرستانه اعلام کرد و گفت، این کار توسط فاشیستهای ترک انجام شده است.

در شبکه‌های اجتماعی نیز نارضایتی علیه این کار نژادپرستانه به صورت گسترده اعلام شده است. همچنین از مسئولین کشور فرانسه خواسته شده تا دست به کار شده و مانع فاشیسم ترکیه شوند.

 

هم وطنی در این زمینه نوشته است، "فاشیستهای ترک در خاک فرانسه هر کاری که بخواهند انجام می‌دهند. شما دیروز در پاریس ۳ زن مبارز کرد را کشتید، امروز هم خواهان قتل‌عام همه‌ی کردها هستید. اگر مسئولین فرانسه از این چشم پوشی کنند، فردا تلاش خواهند کرد تا کارهای خطرناکتر و ترسناکتری انجام دهند".

 

یک هم وطن دیگر نوشته است، " فاشیسم به فرانسه خوش نیامدی. در هر کجا می‌خواهی باش اما ما اجازه نمی‌دهیم در فرانسه ریشه بزنی".

 

شهروند دیگری نوشته است، "نژادپرستی یک عقیده نیست بلکه جرم است. باید انجام دهندگان این جرایم مجازات شوند".