هزاران نفر در مراکز اروپایی و فرودگاههای بین‌المللی تجمع کردند

هزاران نفر شب گذشته در اروپا برای جلب توجه افکار عمومی به بمباران جنایت‌آمیز عفرین توسط ترکیه تجمعاتی برپا کردند.

هزاران نفر شب گذشته در اروپا برای جلب توجه افکار عمومی به بمباران جنایت‌آمیز عفرین توسط ترکیه تجمعاتی برپا کردند.
 

بلافاصله پس از آغاز حملات هوایی به عفرین، کردها و مدافعان چپ و دمکرات انقلاب روژاوا در مراکز شهرها و فرودگاههای بین‌المللی تجمع کردند. تجمعات شب گذشته در حالی بود که در ساعات ظهر، قبل از آغاز حملات هوایی نیز تجمعاتی برگزار شده بود.

از جمله در آلمان تقریبا همه شهرها، صحنه تظاهرات معترضان خشمگین بود. کنترل اوضاع از دست پلیس آلمان که طی هفتەهای گذشته حملات خشونتباری به راهپیمایی کردها انجام داده بود خارج شد. شرکت کنندگان در راهپیمایی بدون توجه به ممنوعیت‌های اعمال شده، پرچم ی.پ.گ و ی.پ.ژ در دست گرفتند و شعار دادند زنده باد مقاومت عفرین.

 

همچنین در زوریخ سوئیس، جمع كثیری با حرکت بسوی ایستگاه اصلی قطار در این محل بست نشستند تا توجه مسافران را به آنچه در عفرین روی می‌دهد جلب کنند.

 

رم پایتخت ایتالیا هم از جمله شهرهایی بود که تجمع شبانه در آن انجام شد. کردها و ایتالیایی‌ها در این تجمع هجوم وحشیانه ترکیه را محکوم کردند.

 

سخنگوی معترضان در مقابل سفارت ترکیه در رم گفت ما به حکومت کودک‌کش ترکیه اجازه نخواهیم داد در سکوت دست به کشتار مردم روژاوا بزند. او از ایتالیا خواست به آنچه در شمال سوریه روی می‌دهد واکنش نشان دهد.

 

در مقابل کنسولگری ترکیه در مارسی فرانسه هم، تجمع‌کنندگان شعارهای انقلابی را هم‌خوانی کردند. شعری با این مضمون که عفرین، کوبانی دوم خواهد بود.

 

در ایستگاه ترن بوردو هم تجمع مشابهی برگزار شد. بسیاری از شهرهای فرانسه صحنه این اعتراضات بودند.

 

در دستکم هشت شهر سوئد هم بلافاصله به هجوم علیه عفرین واکنش نشان داده شد. از جمله در استکهلم، با هماهنگی مرکز جامعه دمکراتیك کردها در سوئد، تجمعی در فرودگاه بین‌المللی آرلاندا برگزار شد.

 

در لندن پایتخت انگلستان هم معترضان شعارهای مشابهی دادند.