١۴ فرد و نهاد ایران مشمول دور تازه تحریم‌های آمریکا قرار گرفتند

وزارت خزانه‌داری آمریکا برخی از مقام‌های ایرانی را در فهرست تحریم‌هایش قرار داد

وزارت خزانه‌داری آمریکا برخی از مقام‌های ایرانی را در فهرست تحریم‌هایش قرار داد

 

وزارت خزانه داری آمریکا، طی بیانیه‌ای اعلام کرد که ١۴ فرد حقیقی و حقوقی ایران را به فهرست تحریم‌های این وزارتخانه افزوده است.

 

همچنین در این بیانیه آمده است که شخصیت‌هایی که مورد تحریم قرار گرفته‌اند در نقض حقوق بشر در ایران نقش داشته و یا اینکه به برنامه‌ی توسعه‌ی موشکی ایران مرتبط و از آن حمایت نموده‌اند.

 

در فهرست تحریم‌ها، "صادق آملی لاریجانی" رییس قوه‌ی قضاییه‌ی ایران که یکی از نزدیکان علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی و دومین شخص حاکمیت نیز انگاشته می‌شود نیز قرار دارد و در بیانیه آمده است که "صادق لاریجانی مسئول جدی نقض حقوق بشر ایرانیان، افراد یا ساکنان ایران می‌باشد''.

 

این در حالی است که دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا روز گذشته برای ١٢٠ روز دیگر تعلیق تحریم‌های مربوط به برنامه‌ی اتمی ایران را تمدید نمود و اعلام کرد که این بار آخر است که آنرا تمدید می‌کند تا به واشنگتن و همپیمانان اروپاییش فرصت دهد که نقایص بد توافق اتمی را اصلاح نمایند.

 

به همراه صادق لاریجانی رییس قوه‌ی قضاییه، غلامرضا ضیایی رییس زندان رجایی شهر کرج، مرتضی رضوی رییس شرکت مخابراتی راه سبز در مالزی، صنایع هواپیمایی ایران، شرکت پشتیبانی و نوسازی بالگردهای ایران، سازمان نبرد الکترونیک و دفاع سایبری سپاه پاسداران، شورای عالی فضای مجازی، شرکت پردازان سیستم نماد آرمان، شرکت بوچوانگ سرامیک چین و سه شخصیت حقیقی چین، افراد و سازمان و شرکت‌های هستند که در فهرست تحریم‌ها قرار گرفته‌اند.

 

وزارت امور خارجه ایران روز شنبه در واکنش به اعلام تحریم‌های جدید از سوی آمریکا، طی بیانیه‌ای  هرگونه گفتگویی را در مورد تغییر توافق برجام رد نمود. همچنین قرار گرفتن لاریجانی رییس قوه قضاییه‌ی ایران را در فهرست تحریمها، را عبور آمریکا از خط قرمز جامعه‌ی بین‌المللی دانسته و مدعی شد که این رفتار، "واکنش جدی جمهوری اسلامی" را در پی خواهد داشت.