پمپئو طی کنفرانسی خبری اعلام کرد، باید صادرات نفت ایران به صفر برسد

وزیر امور خارجه آمریکا تأکید کرد که کشورهای بزرگ صادر کننده ی نفت از مشتریان ایران حمایت کرده و نیاز آنها را برطرف خواهند کرد.

مایک پمپئو وزیر امور خارجه ی آمریکا طی یک کنفرانس خبری اعلام کرد، آنها معافیت ٨ کشور خریدار نفت ایران را از تحریمهای آمریکا تمدید نخواهند کرد و هر کشوری اقدام به خرید نفت از ایران کند با تحریمهای آمریکا مواجه خواهد شد.وی اعلام کرد، هیچ استثنایی در این رابطه وجود ندارد و آنها قصد دارند فروش نفت ایران را به صفر برسانند.

 

پمپئو تاکید کرد که کشورهای بزرگ صادر کننده ی نفت از مشتریان ایران حمایت کرده و نیاز آنها را برطرف خواهند کرد.

 

وی این اقدام را در راستای افزایش فشار بر ایران دانست و گفت، ما خواسته های خود را به وضوح به آیت الله ها در ایران اعلام کرده ایم.آنها باید برنامه های موشکی خود را کناز بگذارند و دست از حمایت از تروریسم بردارند و به گروگان گیری اتباع خارجی پایان دهند و رفتاری طبیعی را در پیش بگیرند تا به جامعه ی جهانی بازگردند.

 

وی همچنین گفت، امید ما آینده ای بهتر برای ایران است. ما از مردم ایران حمایت میکنیم و طرفدار هیچ گروه خارجی نیستیم.مردم ایران از تصمیمات ما در جهت محدود کردن رژیم ایران حمایت میکنند.رژیم ایران باید رفتار خود را اصلاح کند.

 

پمپئو در ادامه اعلام کرد، تحریمها ۱۰ میلیارد دلار از درآمد ایران را کاهش داده است. رژیم ایران از منابع مالی خود در جهت گسترس تروریسم استفاده می‌کند.