گروههای افراطی در ادلب از انجام خواسته‌های دیکتاتور ترکیه سرپیچی کردند

ترکیه به تحرکات نظامی در نوار مرزی افزوده و سلاح‌های سنگین بیشتری روانه مرز با سوریه کرده است

خبرها از ادلب در سوریه حاکی از سرپیچی شماری از گروههای تبهکار مستقر در ادلب سوریه از ترکیه است. آنها می‌گویند که توافق اردوغان و پوتین برای ایجاد منطقه حائل در منطقه را قبول ندارند. در این بین، ترکیه به تحرکات نظامی در نوار مرزی افزوده و سلاح‌های سنگین بیشتری روانه مرز با سوریه کرده است.

 

خبرگزاری مزوپوتامیا گزارش داد که نقل و انتقالات نظامی ترکیه شامل سلاح‌های سنگین به استان هاتای در مرز ادلب سوریه ادامه دارد.

 

در نواحی مرزی ریحانلی، یایلا داغی و التینازو که تدابیر ویژه امنیتی در آن اتخاذ شده، همچنین گشت زنی نظامیان افزایش یافته است.

 

در سراسر نوار مرزی در جوار ادلب، تانک و سلاح‌های سنگین ارتش ترکیه مستقر شده و حضور در مرز برای غیرنظامیان و خبرنگاران ممنوع است.

 

تنها در دروازه مرزی "جلوه‌ گوزو" مقامات دولتی به صورت محدود به خبرنگاران اجازه فعالیت داده‌اند.

 

از سویی در داخل ادلب، بر تعداد نیروهای حاضر در ١٢ مرکز دیده‌بانی که ترکیه ایجاد کرده است افزوده شده و در همین حال، پروژه احداث دیوارهای بتونی ۴ متری در مرز ادلب ادامه دارد.

 

از شهر هاتای ترکیه هم خبر می‌رسد که ارتش با تخلیه یک مدرسه دخترانه و ایجاد حصار دورادور آن، نظامیان خود را آنجا مستقر کرده است.

 

همچنین یک پژوهکشده بیمارستانی و زیر زمین چندین ساختمان در هاتای برای استقرار نظامیان تخلیه شده‌اند.

 

در این بین، برخی از گروههای تبه‌کار در ادلب که حاضر به قبول توافق روسیه و ترکیه نشده‌اند، در ادلب خود را برای جنگ آماده می‌کنند.

 

گروه اسلامی ترکستان از جمله این گروههاست که اعلام کرده نواحی جبل الاکراد در شمال لاذقیه و الصغور در ادلب را ترک نخواهد کرد.

 

پوتین و اردوغان در توافقی که در بندر سوچی روسیه به آن دست یافتند اعلام کردند که یک منطقه حائل پانزده تا بیست کیلومتری در خط تماس گروههای موجود در ادلب و ارتش سوریه ایجاد خواهند کرد.

 

ترکیه در ازای این توافق قول داده که سلاح‌های سنگین گروههای تبهکار را جمع‌آوری کند و این گروهها را به مناطق دیگر شمال سوریه اعزام کند.