گسترش نژاپرستی همراه با شیوع ویروس کرونا؛ تعداد فوتی‌ها به ۴٢٧ نفر رسید

شمار جانباختگان ویروس کرونا در چین همچنان رو به افزایش است. ساکنان ووهان در این کشور همچون مجرم نگریسته می‌شوند، در خارج از چین نیز تبعیض علیه چینی‌ها و نژادپرستی گسترش بیشتری پیدا کرده است.

آمارهای رسمی حاکی از مرگ ۴٢۵ فرد مبتلا به ویروس کرونا در کشور چین است. تعداد مبتلایان هم به ٢٠ هزار و ۶٧٩ نفر رسیده است. تقریبا تمامی قربانیان و مبتلایان به ویروس کرونا اهل استان هوبای و ساکن شهر ووهان چین هستند.

یک نفر دیگر در خارج از چین جانباخت

شمار جانباختگان مبتلا به ویروس کرونا در خارج از چین یک نفر دیگر افزوده شد. اعلام شد که دومین مورد مرگ بیماری کرونا در خارج از كشور چین این بار در هنگ کنگ روی داده است. یک فرد ٣٩ ساله مبتلا به ویروس کرونا بامداد روز سه‌شنبه در هنگ کنگ جانباخت. این اولین نمونه مرگ مبتلایان به کرونا در هنگ کنگ است. پیش از این یک فرد دیگر حامل کرونا در فلیپین جان خود را از دست داده بود. با این حساب تعداد کل قربانیان کرونا به ۴٢٧ نفر رسیده است.

ووهان را مجرم می‌دانند

شهروندان چین با چشم مجرم به ساکنان ووهان می‌نگرند. گفته شد که بازجویی و گزارش مربوط به اهالی ووهان در چین افزایش یافته است. به دلیل پایان یافتن تعطیلات  آغاز سال نو چینی که از ٢۵ ژانویه آغاز شده بودند و بازگشت شهروندان تخمین زده می‌شود که موج تازه‌ای از کرونا این منطقه را فراگیرد.

در برخی از محله‌های پکن ایست بازرسی برپا شد

برخی از محله‌های کلانشهر پکن ایست بازرسی مستقر شده است. افرادی که به این محله‌ها وارد می‌شوند باید گزارش کاملی از محل‌ها و اماکنی که طی کرده‌‌‌اند را به مأموران ایست‌های بازرسی گزارش کنند. در محله سهژیازهووانگ برای افرادی که در مورد شناسایی افراد بازدیدکننده از ووهان با پلیس همکاری کنند ٢ هزار ین جایزه دریافت می‌كنند.

تقریبا در تمامی مناطق چین تبعیض و نژادپرستی علیه شهروندانی که در ووهان بوده‌اند افزایش یافته و آنها را وادار به ترک منطقه می‌کنند.

تبعیض در ووهان هم وجود دارد

در خود ووهان نیز که جمعیتی ١١ میلیونی را در خود جای داده است تبعیض وجود دارد. سیمنگ وانگ یک محقق از مرکز تحقیقات فرانس جنرس که خود اهل ووهان است به روزنامه لیبراسیون گفته است:"ساکنان شهر خواستند که در پیرامون یک مرکز که ٢ هزار نفر در آن زندگی می‌کنند ایست بازرسی برپا کنند زیرا وجود ویروس در آنجا تأیید شده است." شهروندان ووهان اگر بخواهند در استان هوبای سفر کنند لازم است در ایست‌های بازرسی تحت معاینه قرار گیرند. در روستاها پلاکاری با عنوان "ووهانی‌ها به خیر نیامدند" جلب توجه می‌کند.

به گفته شهردان ووهان قبل از در قرنطینه قرار دادن این شهر، ۵ میلیون نفر آن را ترک کردند

در خارج از کشور چین نیز تبعیض و نژادپرستی شیوع پیدا کرد. دانشجویان آسیایی در شهر رم ملزم شده‌اند که تنها پس از آزمایش‌های پزشکی می‌توانند در کلاس‌های درس حاضر شوند. در منطقه چین‌تاون شهر سیدنی شهروندان سکته قلبی یک فرد را به نظاره نشستند و به دلیل عدم کمک اطرافیان دقایقی بعد جان سپرد. در مکزیکو سیتی هم شرکت موسوم به اوبر حساب ٢۴٠ مشتری خود را با VTC که با یک شهروند چین همسفر شده بودند مسدود کرد.