خبر فوری: استرک تی‌وی و مدیا هابر‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: این حمله غیرقانونی و توطئه است، نمی‌توانند ما را ساکت کنند

اعتراضات به شکنجه اوجالان در کشورهای اروپایی افزایش یافته است

کردهای مقیم اروپا با برپایی چادرهایی در مراکز شهرها در کشورهای مختلف به تلاش برای رفع منزوی‌سازی رهبر اوجالان و آزادی وی ادامه می دهند

به دنبال ادامه نگرانی‌ها از سرنوشت رهبر خلق کرد عبدالله اوجالان که در زندان امرالی مورد اقدامات وحشیانه دولت ترکیه قرار گرفته است بار دیگر اعتراضات در کشورهای اروپایی افزایش یافته است. کردها در شهرهای مختلف اقدام به پرپایی چادرهای اعتراضی و مراکز اطلاع‌رسانی کرده اند.

 

کردهای مقیم اروپا با برپایی چادرهایی در مراکز شهرها در کشورهای مختلف به تلاش برای رفع منزوی‌سازی رهبر اوجالان و آزادی وی ادامه می دهند.

 

از تابستان سال ٢٠١۶ تاکنون که یکی از اعضای خانواده اوجالان موفق شد به زندان جزیره امرالی برود، تاکنون هیچ خبری از سرنوشت رهبر خلق کرد به دست نیامده است.

 

قطع کلیه ملاقات‌ها در امرالی با انگیزەهای نژادپرستانه توسط دولت ترکیه بوده و سکوت سازمان‌های مخالف شکنجه و رفتارهای غیر انسانی را در پی داشته است.

 

در همین رابطه گروهی از فعالین در پاریس، پایتخت فرانسه از سه روز پیش در یکی از نقاط شهر چادری برپا کرده و مشغول اطلاع‌رسانی هستند.

 

مراد جیلان، سیاستمدار کرد در جریان بازدید از چادر معترضان به خبرگزاری فرات گفت ترکیه با منزوی‌سازی رهبر اوجالان در پی منزوزی کردن خلق‌های تحت ستم خاورمیانه است که برای آزادی خود مبارزه می کنند.

 

چادرهای مشابهی هم در شهرهای آلمان، سوئیس، اتریش و سوئد برپا شده اند.

یکی از معترضان در شهر زاربروکن می گوید کردها نوزده است اعتراضات به دستگیری رهبرشان را ادامه داده اند و این اسارت اگر حتی سال‌های طولانی تری طول بکشد، معترضان خسته نخواهند شد.

یکی دیگر از معترضان در  مرکز ایالت زارلند آلمان می گوید فرقی نمی کند که در کردستان زندگی می کنیم یا اروپا، ما نباید رهبرمان را فراموش کنیم چون اگر اوجالان آزاد نشود ما احساس آزادی نمی کنیم.

 

یک معترض دیگر یادآوری می کند که اوجالان برای مسئله شخصی خود زندانی نشده بلکه برای آزادی مردمش مبارزه کرده و اکنون این وظیفه بر دوش مردم کردستان است تا دولت ترکیه را برای پایان دادن به رفتارهای غیر انسانی و آزادی اوجالان تحت فشار قرار دهد.