"سیاست‌ ممنوعیت فعالیت پ.ک.ک با شکست مواجه شده است"

اولا یلپکه سیاستمدار و نماینده حزب چپ در مجلس فدرال اعتراض خود را به گزارش سازمان اطلاعات داخلی آلمان در رابطه با کردها و سازمان‌های کردستانی نشان داد.

یکی از نمایندگان مجلس فدرال آلمان به گزارش اخیر سازمان امنیت این کشور که سازمان‌های کُردی را گناهکار اعلام کرده بود اعتراض کرده و گفت:"طبق گزارش تعداد اعضای پ.ک.ک در آلمان بیشتر شده‌اند. پس در اینصورت ممنوعیت فعالیت پ.ک.ک با شکست مواجه شده است."

 

سازمان اطلاعات داخلی آلمان در گزارش متعلق به سال ٢٠١٧ که روز ٢۴ ژوئیه امسال منتشر کرده اعلام نمود که پ.ک.ک در مقایسه با سالهای گذشته از اعضا و هواداران خود محافظت می‌کند و تعداد "اعضا و هواداران" پ.ک.ک در کشور آلمان بالغ بر ١۴ هزار و پانصد نفر هستند. این گزارش تأکید کرده است که پ.ک.ک نسبت به سال قبل پانصد نفر بر تعداد اعضای خود افزوده است.

 

اولا یلپکه سیاستمدار و نماینده حزب چپ در مجلس فدرال اعتراض خود را به گزارش سازمان اطلاعات داخلی آلمان در رابطه با کردها و سازمان‌های کردستانی نشان داد.

 

"ممنوعیت علیه پ.ک.ک به سود هیچ کسی نیست"

اولا یلپکه در گفت‌وگو با خبرگزاری فرات سیاست‌های دولت آلمان را نسبت به کردها مورد انتقاد قرار داده و از آنگلا مرکل صدراعظم این کشور خواست تا به سیاست متهم نمودن کردها پایان دهد. وی تصریح نمود که ممنوعیت فعالیت پ.ک.ک در آلمان به سود هیچ کسی نیست.

 

وی افزود:"اکنون بهترین فرصت برای پایان دادن به ممنوعیت قانونی بر پ.ک.ک است." یلپکه گفت:"طبق گزارش تعداد اعضا و هواداران پ.ک.ک نسبت به سالهای قبل بیشتر شده که اعتراف ضمنی به این واقعیت است که ممنوعیت پ.ک.ک به نفع هیچ کسی نبوده است. بجز راضی کردن رژیم ترکیه که عضو ناتو است ممنوعیت پ.ک.ک هیچ دستاورد دیگری در پی نداشته است."

 

این نماینده ملجس افزود:"شهروندان کُرد در آلمان تنها بدلیل حمایت و همبستگی با مبارزه آزادیخواهی کردها مورد فشار و تبعیض قرار می‌گیرند و این امر نقض آشکار قوانین اساسی آلمان است."

 

وی در رابطه با گزارش سازمان اطلاعات داخلی آلمان در مورد روزنامه ینی‌اوزگور پولیتیکا خاطرنشان کرد:"هدف سازمان اطلاعات داخلی ممانعت از انتشار تحولات و رویدادهای مربوط به جنبش آزادیخواهی کردستان است. هدف دیگر این سازمان لاپوشانی جرایم جنگی رژیم ترکیه علیه ملت کُرد است."

 

اولا یلپکه نماینده حزب چپ در مجلس فدرال به فعالیت‌های کمپین "نه" در کشور آلمان در رابطه با رفراندوم تغییر رژیم پارلمانی به ریاست جمهوری ترکیه اشاره کرده و می‌گوید:"کمپین 'نه' به وضوح اثبات کرد که پ.ک.ک برای دمکراتیزه کردن ترکیه مبارزه می‌کند و بر خلاف گزارش مرکز اطلاعات داخلی آلمان پ.ک.ک سازمانی تروریستی نیست."