پژاک یاد و خاطره دو گریلا و یک میهن‌دوست شهید عرصه مکریان را گرامی داشت

حزب حیات آزاد کوردستان (پژاک) در اطلاعیه‌ای از شهادت دو گریلای خود و یک میهن‌دوست در عرصه مکریان در حین کمین نظامیان رژیم اشغالگر ایران خبر داده است.

متن اطلاعیه پژاک به این شرح است:

"پیشاهنگی گریلاهایمان مایه امید و جسارت است

روز ١۵ سپتامبر ٢٠٢٠ / ٢۵ شهریور ١٣٩٩ گروهی از رفقایمان در منطقه مهاباد که در حال انجام وظایف انقلابی و فعالیت سازمانی بودند در کمین نیروهای رژیم اشغالگر جمهوری اسلامی قرار گرفته و متأسفانه دو رفیقمان به نام‌های «جنگاور باهوز» و «آرام آویَر» و همچنین یک میهن‌دوست به نام «خدر بایزیدی» به شهادت رسیدند.

شایان ذکر است که در طول امسال نیروهای رژیم اشغالگر جمهوری اسلامی در حال ترویج و گسترش جو نظامیگری بوده‌اند و با مبدل کردن روژهلات کوردستان به پادگان نظامی و حملات بی‌وقفه به خلقمان رویکرد نظامی را در کوردستان به اوج رسانده و تمامی سیاست‌های دولت و حاکمیت به سپاه پاسداران واگذار شده است. اما خلق فداکارمان با حضور در میدان مبارزه بر راه آزادی و دستیابی به آرمان‌های خود پافشاری می‌کند. در این میان پیشاهنگی نیروهای گریلای روژهلات کوردستان مایه امید و جسارت می‌باشد و حضور نیروهای گریلا در تمامی مناطق روژهلات کوردستان خاری در چشم جمهوری اسلامی است. تلاش‌های رژیم ایران در حملات بی‌وقفه به گریلاهایمان با هدف قطع رابطه میان نیروهای گریلا و خلقمان در روژهلات کوردستان است. هم در عرصه نظامی و هم در عرصه جنگ رسانه‌ای درصدد دستیابی به این خواسته خود است، اما با پافشاری و مبارزات خستگی‌ناپذیر گریلا و حمایت و همبستگی خلقمان مبارزه را تا تحقق پیروزی ادامه می‌دهیم.

همچنانکه اعلام کردیم در نتیجه کمین نیروهای اشغالگر دو رفیقمان به نام‌های «جنگاور باهوز» عضو مجلس پژاک اهل روستای «کانی‌رش» از توابع بوکان و «آرام آویَر» اهل شهر سنه به درجه رفیع شهادت رسیدند. همچنین رفیق میهن‌دوست کاک «خدر بایزیدی» اهل روستای «برَجو» در این کمین به شهادت رسید. به این مناسبت همچون حزب حیات آزاد کوردستان (پژاک) مراتب همدردی و تسلیت خود را به خانواده‌های گرامی هر سه شهید و بستگان آنان و خلقمان در شهرهای بوکان و سنه و تمامی کوردستان اعلام می‌داریم. پیمان تداوم راه و مبارزه مقدس رفقای شهید را تا دستیابی به پیروزی و تحقق آرمان‌های درخشان آنان تجدید می‌کنیم."

رفیق جنگاور باهوز، عضو مجلس پژاک ١٧ سال تمام در مبارزه خستگی‌ناپذیر و بی‌وقفه جای گرفته بود و از نخستین لحظه زندگی گریلایی با مسئولیت‌پذیری و فداکاری در فعالیت‌ها جای گرفته است. ثمره مبارزه و فعالیت‌های انقلابی رفیق جنگاور در بسیاری از عرصه‌های روژهلات کوردستان هویداست. رفیق جنگاور در سنگرهای متعدد سمبل مقاومت و ایستادگی بوده است و هم در کوهستان و هم در زندان‌های رژیم اعدام الگوی واقعی مقاومت بوده است. هیچ زمانی در مقابل وحشیگری و شکنجه‌های جلادهای رژیم ایران گردن خم نکرد و زندان‌ها و سیاه‌چاله‌های رژیم ایران را به سنگر مقاومت و ایستادگی علیه اشغالگری مبدل کرد. وی با مبارزات خویش به شخصیتی محبوب و قابل اعتماد دست یافت و در میان رفقا و زندانیان سیاسی کورد و خلق‌های دیگر ساکن ایران جایگاه ویژه‌ای داشت. دارای شخصیتی فروتن، فداکار و دوست‌داشتنی بود. تمام زندگی خود را وقف مبارزه و انجام مسئولیت‌های انقلابی کرد، حضور وی در میان رفقا آرامش و قوت قلب می‌داد، در برابر دشمن دارای موضعی مستحکم و حس انتقامجویی بود. عشق به خلق همیشه در قلب وی شکوفا بود، فردی دلیر و شجاع و پیشاهنگ بود. چنان عاشق واقعی میهن و آزادی بود که نمی‌توان در چند جمله حق آنرا ادا کرد.

رفیق آرام آویَر با شجاعت و بی‌باکی خود دارای شخصیتی فداکار و فروتن بود. مدتی مدید را در فعالیت‌های مدنی و گریلایی سپری کرده و تجارب ارزشمندی را به ما سپرد، یکی از بازمانده‌های قیام سوم اسفند سنه و قیام‌های روژهلات و مقاومت در زندان‌ها بود. فردی منضبط و خلق‌دوست و گشاده‌رو که در قلب تمامی رفقا جای گرفته بود. رفیق روزهای سخت و راه‌های دشوار گریلایی بود. تجارب و شهامت وی در عرصه نظامی تکیه‌گاهی بزرگ برای رفقایش و مایه ترسی بزرگ برای دشمنان بود. در پافشاری و پیشاهنگی الگوی کادر آپویی بود. در شخصیت خود الگوی حقیقی اخلاق و رفتار انقلابی بود، تا آخرین لحظه مبارزه به فعالیت‌های انقلابی خویش ادامه داد.

بدون شک وظیفه میهن‌دوستی و دفاع از میهن تکلیف هر فردی از آحاد جامعه است. فرهنگ والای خلقمان در روژهلات در این رابطه عیان می‌باشد. رفیق میهن‌دوستمان کاک خدر بایزیدی، همچون الگوی والای میهن‌دوستی و مبارزه علیه اشغالگری، با فداکاری و پذیرش وظیفه حمایت از خلق و مبارزان راه آزادی را به انجام رساند و به خط مبارزه خلقمان روشنایی بخشید. دارابودن چنین شخصیت‌هایی بر عزممان می‌افزاید و نیرو می‌بخشد. خلقمان لازم است همچون ارزش والای اجتماعی به آن بنگرند و از هر طریقی از آن صیانت به عمل آورند.

در پایان یکبار دیگر مراتب همدردی و تسلیت خود را اعلام داشته و با تجدید پیمان با آرمان‌های شهیدان راه آزادی، از آحاد خلقمان در روژهلات کوردستان می‌خواهیم که از خط‌مشی مقاومت و ایستادگی صیانت به عمل آورند و صفوف اتحاد و مبارزه را مستحکم‌تر کنند، راه مبارزه ‌شهیدان پر رهرو و روشنتر باد.

جزئیات شناسنامه رفقای شهید:

   نام و نام خانوادگی: هادی امینی

   کد سازمانی: جنگاور باهوز

   محل و سال تولد: روستای کانی‌رَش -بوکان/ ١٣۶٣

   نام مادر – نام پدر: منیژه - حسن

  تاریخ و محل شهادت: ١۵ سپتامبر ٢٠٢٠ / عرصه مکریان

   نام و نام خانوادگی: سیروان محمودی

   کد سازمانی: آرام اویَر

   محل و سال تولد: سنه - ١٣۶٢

   نام مادر – نام پدر: فراست - علی

  تاریخ و محل شهادت: ١۵ سپتامبر ٢٠٢٠ / عرصه مکریان

مجلس حزب حیات آزاد کوردستان - پژاک"