آرش صادقی در محکومیت شکنجه و تبعید آتنا و گلرخ اعتصاب غذا کرد

آرش صادقی فعال حقوق بشر محبوس در زندان رجایی شهر کرج، از روز شنبه در پی تبعید توام با شکنجه و ضرب‌وشتم همسرش گلرخ ایرایی به همراه آتنا دائمی، دیگر کنشگران مدنی دست به اعتصاب غذای اعتراضی زده است

آرش صادقی فعال حقوق بشر محبوس در زندان رجایی شهر کرج، از روز شنبه در پی تبعید توام با شکنجه و ضرب‌وشتم همسرش گلرخ ایرایی به همراه آتنا دائمی، دیگر کنشگران مدنی دست به اعتصاب غذای اعتراضی زده است. این اعتصاب غذا در حالی است که خود آقای صادقی از بیماری و ضعف جسمانی شدید رنج می برد.

 

به نقل از ایرنا ، چهارم بهمن‌ماه آتنا دائمی و گلرخ ایرایی در زندان اوین مورد ضرب و شتم قرار گرفتند و سپس به زندان قرچک ورامین تبعید شدند. این دو زندانی که هم اکنون در قرنطینه بند ۳ این زندان نگهداری می شوند از وضعیت مناسبی برخوردار نیستند.

 

آرش صادقی روز جمعه با نگارش نامه ای به مسئولین زندان و رونوشت به نهادهای ذیربط از قصد خود برای آغاز اعتصاب غذای اعتراضی از روز شنبه خبر داده بود و مسئولیت عواقب این اعتصاب را متوجه مسئولان امر دانسته بود.

 

آرش صادقی در حالی اعتصاب غذای خود را آغاز کرده است که بعد از یک دوره اعتصاب غذای حدود ۷۰ روزه، خود به شدت بیمار بوده و نیازمند رسیدگی پزشکی و رژیم غذایی مناسب است.

 

این فعال حقوق بشر برای اولین بار در ۱۸ تیر ماه ۱۳۸۸ در مقابل دانشگاه علامه طباطبایی تهران به همراه تعدادی از دانشجویان معترض به نتایج انتخابات ۱۳۸۸ توسط مأموران وزارت اطلاعات بازداشت شد.