آمریکا: در سوریه می‌مانیم

سخنگوی وزارت خارجه‌ی آمریکا در کنفرانس خبری روزانه‌ی آن وزارت، به سوالات در خصوص سوریه پاسخ گفت

سخنگوی وزارت خارجه‌ی آمریکا در کنفرانس خبری روزانه‌ی آن وزارت، به سوالات در خصوص سوریه پاسخ گفت

 

''هیزر نائورت'' سخنگوی وزارت خارجه‌ی آمریکا گفت: "ما بهمراه همپیمانان خود، برای ایجاد آرامش در سوریه به کار خود ادامه خواهیم داد''.

 

نائورت در مورد بیانیه‌ی ولادمیر پوتین رییس جمهور روسیه در خصوص خروج نیروهای روسیه در سوریه گفت: '' اگر روسیه خواهان خروج از سوریه می‌باشد، این به خودشان بستگی دارد. ما بهمراه همپیمانانمان در سوریه به تلاش‌هایمان در راستای برقراری آرامش ادامه خواهیم داد''.

 

وی همچنین در اینباره افزود: '' جالب است که روسیه فکر میکند وظایفشان در سوریه به پایان رسیده است. کار ما در سوریه تمام نشده است. وقتیکه می‌گویم ما، منظور من آمریکا و همه‌ی نیروهای ائتلاف در سوریه است. هنوز داعش در جاهایی حضور دارد. این کشور نیازمند برقرای آرامش و امنیت می‌باشد. اگر روسیه خواهان خروج نیروهایش است، این به خودشان مربوط است. ما با همپیمانان خود در آنجا به کارهای خود در جهت برقراری آسایش، ادامه می‌دهیم"

 

نائورت با اعلام اینکه آمریکا پروسه‌ی ژنو(جینف) را در مورد سوریه دنبال می‌کند، اذعان داشت: ''ما معتقد نیستیم که بشار اسد در آینده‌ی سوریه جایی خواهد داشت. این موضوعی است که باید مردم سوریه در مورد آن تصمیم گیری نمایند''.