آیا رهبر جمهوری اسلامی در تلاش برای آغاز یک جنگ است؟

علی خامنه‌ای در سخنان خود با اذعان به اینکه جمهوری اسلامی تحت فشار داخلی و خارجی قرار گرفته است مدعی شد که او "هرگز اجازه نمی‌دهد" به دشمن پناه برده شود

علی‌ خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی  روز پنج‌شنبه (١٢ مهر/ ۴ اکتبر) در جمع بسیجیان در ورزشگاه آزادی از آنان به عنوان "صاحبان کشور" نام برده و خطاب به آنان گفته که "تجمع امروز شما جوانان بسیجی یادآور تجمع بسیجیان دهۀ ١۳۶۰ در همین ورزشگاه است که به میدان های جنگ می رفتند."

 

خامنه‌ای در ادامه از جوانان بسیجی خواسته که در عرصه‌های پیش‌رو به پیروزی برسند. او ضمن تأکید بر موقعیت حساس ایران راه پیش‌رو مد نظر خود را "پرپیچ و خم و پرمانع" توصیف کرده است. با اینهمه علی خامنه‌ای یک بار دیگر به سیاق چهل سال عمر جمهوری اسلامی یکبار دیگر "آمریکا" را بهانه حساسیت وضعیت کشور خوانده است.

 

رهبر جمهوری اسلامی که خود مسئول ویرانی، بیکاری، بحران‌های فراگیر و استبداد در ایران است برای نجات حکومت خود به رجزخوانی پرداخت و بار دیگر با فرافکنی مسائل داخلی، دولت‌های دیگر را مسئول وضعیت جاری در ایران دانست. او آمریکا را متهم کرد که درصدد است تا با "تصویرسازی غلط" رژیم ایران را کشوری ضعیف و ناتوان وانمود کند که به گفته خامنه‌ای در خلال سه ماه تحریم کلکش کنده خواهد شد.

 

علی خامنه‌ای در ادامه سخنان خود با اذعان به اینکه جمهوری اسلامی تحت فشار داخلی و خارجی قرار گرفته است مدعی شد که او "هرگز اجازه نمی‌دهد" به دشمن پناه برده شود.

 

 وی سپس منتقدین را "خیانت‌کار" عنوان کرد و ابزار رسانه‌ای به گفته وی دست دشمن را "خطرناک" خواند. خامنه‌ای در سخنان خود نگفت که چرا ابرازهای رسانه‌های رژیم ایران به ابزار اختناق، سانسور و ترویج استبداد مبدل شده‌اند.

 

نکته جالب در خلال گفته‌های علی خامنه‌ای در سخنرانی روز گذشته، مقایسه جمع بسیجی‌های حاضر با گردهمایی دیگری در اوایل جنگ ایران-عراق در همین مکان بود. از قرار معلوم علی خامنه‌ای مصمم است تا با دامن زدن به بحران‌های جاری، خلق‌های ایران را با جنگ تازه‌ای روبرو کند که هزینه‌های آن را مردم ستمدیده و فرودست متقبل خواهند شد. علی خامنه‌ای اصرار می‌کرد تا به بسیجی‌ها بفهماند که ایران در بن‌بست قرار نگرفته است، اما نگفت که اگر راست می‌گوید چرا جوانان را اعدام، فعالان محیط زیست را بازداشت و ایران را میلیتاریزه کرده است، او نگفت که اعتصاب‌های سراسری در ماههای گذشته چرا مقامات منسوب وی را بشدت نگران کرده است.