اتحادیه عرب؛ ترکیه نیروهایش را از عراق خارج کند، به مداخله در امور داخلی آن پایان دهد

شورای اتحادیه عرب در یکصدو پنجاهمین نشست خود از رژیم ترکیه خواست نیروهای خود را از عراق بیرون برده و به دخالت در امور داخلی عراق پایان دهد

شورای اتحادیه عرب در یکصدو پنجاهمین نشست خود از رژیم ترکیه خواست نیروهای خود را از عراق بیرون برده و به دخالت در امور داخلی عراق پایان دهد

 

وزاری خارجه کشورهای عضو اتحادیه عرب روز گذشته در قاهره گردهم آمدند. ریاست این نشست را محمد احمد وزیر خارجه سودان بر عهده داشت. وزای خارجه هر کدام از سودان، عربستان سعودی، مصر، فلسطین، امارت متحده عربی، جزایر، اردن، عراق، یمن، لیبی، کویت و بحرین در این نشست شرکت کردند.

 

اعضای شورای اتحادیه عرب طبق مصوبه شماره ٧٩٧٨ دسامبر ٢٠١۵ از رژیم ترک خواست تا نیروهای خود را از کشور عراق خارج کند.

 

اعضای شورای اتحادیه عرب از ترکیه خواستند " به دخالت در امور داخلی عراق پایان دهد زیرا به امنیت و آرامش منطقه آسیب می‌رساند."

 

اتحادیه عرب می‌افزاید که در چهارچوب قوانین بین‌المللی از مواضع بغداد در برابر ترکیه حمایت می‌کند.

 

"دولت یهود" به آپارتاید دامن می‌زند

 

یکی دیگر از مباحث مطرح شده در نشست اتحادیه عرب مناقشه مابین فلسطین و اسرائیل بود. اتحادیه عرب از قطع کمک‌های مالی آمریکا به فلسطین اظهار نگرانی کرده و اقدام دولت اسرائیل در اعلام قانون "دولت یهود" را اقدامی نژادپرستانه عنوان کرده است.

 

احمد ابوغیث دبیر کل اتحادیه عرب در سخنانی گفت:"دولت اسرائیل پیش از خود را دولت دمکراتیک می‌نامید اما نتانیاهو با امضای قانون دولت یهود "رژیم اسرائیل را همچون دولتی نژادپرست برملا کرد."