اسامی برخی از نامزدهای ه.د.پ اعلام شد

اسامی نامزدهای حزب دمکراتیک خلق‌ها برای شرکت در انتخابات ٢۴ ژوین به شورای انتخابات ترکیه ارسال شد. نامزدهای این حزب از طیف‌های متفاوت جامعه تعیین شده‌اند

اسامی نامزدهای حزب دمکراتیک خلق‌ها برای شرکت در انتخابات ٢۴ ژوین به شورای انتخابات ترکیه ارسال شد. نامزدهای این حزب از طیف‌های متفاوت جامعه تعیین شده‌اند

 

در لیست اسامی نامزدهایی که به شورای انتخابات ترکیه اعلام شده اسامی هر کدام از رؤسای مشترک پروین بولدان و سزای تمللی هم دیده می‌شود.

 

پروین بولدان رییس مشترک ه.د.پ در شهر استانبول و سزای تمللی هم در شهر وان نامزد انتخابات مجلس ترکیه خواهند بود. همچنین آیهان بیلگن سخنگوی این حزب از شهر قارص و مرال دانش بشتاش هم از شهر وان برای ورود به مجلس نامزد خواهند بود.

 

گارو پایلان از خلق ارمنی این بار در شهر آمَد برای احراز آرای خلق نامزد خواهد بود. مدحت سنجار هم به نمایندگی از خلق عرب در شهر مردین نامزد خواهد بود و تورگوت اوکر و علی کنان‌اوغلو هم از خلق علوی برای احراز کرسی نمایندگی مجلس از شهر استانبول و کمال بلبل هم از شهر آنتالیا در انتخابات نامزد خواهند بود.

 

طوما چلیک به نمایندگی از خلق سریانی از شهر مردین، فلکناس اوجا به نمایندگی از خلق ایزدی در شهر باتمان (الیح) در رقابت انتخاباتی شرکت می‌کنند.

 

هدی کایا برای کسب کرسی نمایندگی از شهر استانبول و پرفسور نورالدین تورگای هم از شهر ازمیر نامزد ورود به مجلس ترکیه خواهند بود.

 

اونور همزه‌اوغلو در این انتخابات شرکت نخواهد کرد، نامبرده سخنگوی کنگره دمکراتیک خلق‌ها بود که از سوی رژیم فاشیستی ترکیه ١٠١ روز بازداشت و به گروگان گرفته شد. گلستان کوچیگیت رییس مشترک کنگره دمکراتیک خلق‌ها برای احراز کرسی شهر موش نامزد خواهد بود.

 

اهمت شک و طیب تمل از شهرهای استانبول و وان دو روزنامه‌نگار خواهند بود که در لیست ه.د.پ برای ورود به مجلس ترکیه در انتخابات نامزد خواهند بود

 

وکلای رهبر خلق کُرد عبدالله اوجالان هم در این انتخابات نامزد هستند، هر کدام از ابرو گونای از شهر مردین و جنگز چیچک از شهر وان برای احراز کرسی با دیگر نامزدهای احزاب وابسته به رژیم ترکیه رقابت خواهند کرد.

 

عمر اوجالان فرزند محمد اوجالان برای کسب نمایندگی از شهر اورفا- رحا در رقابت انتخاباتی شرکت خواهد کرد.

 

بارش آتای، رضوان توران، موسا پیر اوغلو، دلشان جانباز، ارکان باش، اویا ارسوی، مورات چپنی، تولای هاتیم‌اوغلولاری، أیمام تاشچینر، بدران اُزتورک، لیلا گوون، نورالدین ماچین، فیلیز کرستچی أوغلو، دیلان دیرایت تاشدمیر، سرپیل کمالبای، ولی ساچلیک، رمزیه توسون، فرهاد تونچ، عمر فاروق گرگری‌أوغلو، ارول کاترجی‌أوغلو، ادریس بالوکن- اکنون از سوی رژیم ترکیه به گروگان گرفته شده  و در زندان بسر می‌برد-، سلچوک مزراکلی، صالحه آیدنیز، موسی فارس‌ ‌أوغلولاری، هشیار اُزسوی، سمرا گوزل، درسیم داغ، عبدالرحمان دورموش، مهمت تمیزیوز و فردا فاهر أو‌غلو نامزدهای دیگر حزب دمکراتیک خلق‌ها برای ورود به مجلس ترکیه در انتخابات ٢۴ ژوئن/ ٣ تیرماه سال جاری خواهند بود.