استقبال از نوروز در شهرداری بزرگ لندن

​​​​​​​در شهرداری بزرگ لندن و در مراسم پیشوازی از نوروز، درخواست حمایت و پشتیبانی از لیلا گوون، ایمام شیش و همه‌ی فعالین اعتصاب کرده مطرح شد.

در ساختمان شهرداری بزرگ لندن مراسمی برای استقبال از نوروز برگزار شد. صادق خان رئیس شهرداری لندن، فلیپ گلانفیل رئیس شهرداری منطقه‌ی هاکینی لندن، تریس روزی رئیس شهرداری منطقه‌ی کینزینگتن لندن و چندین پارلمانتار و نمایندگان سازمانها در این مراسم شرکت داشتند.

 

این مراسم توسط مرکز پیشرفتهای کرد و انجمن خلق کرد در بریتانیا برگزار شد.

 

رئیس شهرداری لندن : نوروز پلی میان خلق‌هاست

صادق خان رئیس شهرداری بزرگ لندن در ابتدای سخنانش با زبان کردی نوروز را تبریک گفت و اعلام کرد، جامعه‌ی کرد در لندن از لحاظ روشنفکری و اقتصادی نقش مهمی ایفا می‌کنند و ما مفتخریم که مراسم نوروز را در شهرداری بزرگ لندن برگزار می‌کنند.

 

خان گفت، "ما امروز از اینجا نوروز را تبریک می‌گوییم. این امر بسیار مهم است چون ما در لندن به تفاوتها احترام می‌گذاریم و آنها را مقدس می‌دانیم. نوروز که آغاز سال نو کردی است، روزیست که علیه آنهایی که می‌خواهند میان خلقها دیوار درست کنند، به پلی میان خلق‌ها مبدل می‌شود و دوستی ایجاد می‌کند."

 

گلانفیل: دولت ترکیه باید به اراده‌ی خلق کرد احترام بگذارد

فلیپ گلانفیل رئیس شهرداری منطقه‌ی هاکینب در این مراسم از دولت ترکیه خواست که در انتخابات شهرداریها در ۳۱م مارس به اراده ی خلق کرد احترام بگذارد. همچنین از حکومت بریتانیا خواست تا به نقش خود در این زمینه عمل کند.

 

تورکان اُزجان: کردها علیه فاشیزم می‌جنگند

ابراهیم دوگیو از مرکز پیشرفتهای کرد به سخنرانی پرداخت و سپس تورکان اُزجان از طرف انجمن خلق کرد در بریتانیا در سخنانش به اعتصاب غذای لیلا گوون پارلمانتار ه.د.پ اشاره کرد و گفت، جنبش آزادیخواهی خلق کرد در هر چهار بخش کردستان در چهارچوب آزادی، یکسانی و دمکراسی علیه فاشیزم می‌جنگد.

 

اُزجان همچنین گفت، فشار و ستم دولت ترکیه علیه خلق کرد در هر لحظه ادامه دارد. وی از همگان خواست تا مقابل این رژیم فاشیست بایستند.

 

پس از خواندن پیامها و اتمام سخنرانیها، پیشوازی از نوروز با سرود و آهنگ و رقص و پایکوبی پایان یافت.