اعتراض بازاریان علیرغم تهدید‌های مسئولان و حملات نیروهای سرکوبگر ادامه دارد

اعتراضات امروز برای دومین روز متوالی ادامه یافته و گزارشهای متعددی از درگیری‌های پراکنده میان مردم و نیروهای دولتی منتشر شده است

بازاریان تهران از روز یکشنبە در اعتراض به بی ثباتی ارزش ریال در برابر دلار آمریکا و نابسامانی وضع گمرک و ترخیص نشدن کالاها، دست به تظاهرات اعتراضی زدە و به مقابل مجلس رفتند. این اعتراضات امروز برای دومین روز متوالی ادامه یافته و گزارشهای متعددی از درگیری‌های پراکنده میان مردم و نیروهای دولتی منتشر شده است

گزارش‌ها از تهران حاکی از تداوم گردهمایی و تظاهرات اعتراضی است. اعلام شد که خط دو متروی تهران بدلیل تجمع امروز تعطیل شده است. محسن محمدیان مدیر مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه صحت خبر را تأیید کرده است.

با اینکه عباس جعفری دولت آبادی از بازداشت "تعداد زیادی" از معترضین خبر داده اما تصاویر رسیده از تهران حاکی از گسترش اعتراض‌های مردمی است. در تظاهرات امروز عمدتا شعارهای سیاسی علیه جمهوری اسلامی، رییس جمهوری، مداخلات ایران در منطقه سرداده شده است.

اعلام شد که در درگیری‌ خیابان‌های پانزده خرداد، لاله‌زار جنوبی، خیابان شوش، خیابان ملت و خیابان اکباتان و پارک لاله نیروهای سرکوبگر از گاز اشك‌آور، گلوله‌های پلاستیکی و شلیک هوایی استفاده کرده‌اند.

 

اعتصاب‌های به شهرهای بزرگی دیگر هم کشیده شده است. از اهواز، کرماشان، مشهد، اراک، اورمیه و تبریز خبر می‌رسد که بازاریان دست به اعتصاب زده‌اند.

| اعتصاب مغازه‌داران به روژهلات کردستان کشید

تداوم اعتراض‌های مدنی سراسری در حالی است که صادق آملی لاریجانی رییس قوه قضاییه معترضین را به مجازات اعدام و حبس سنگین تهدید کرده است.

صادق لاریجانی معترضین را به اعدام تهدید کرد

بە گزارش رسانه‌های داخلی، صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه در همایش سراسری قوه قضائیه که در تهران برگزار شده بازاریان معترض، را به اخلال در اقتصاد ایران متهم کرد و آنها را تهدید کرد که از حکم اعدام تا ٢٠ سال زندان در انتظارشان است.

|دومین روز اعتصاب بازار و کسبه تهران

بازاریان تهران از روز یکشنبە در اعتراض به بی ثباتی ارزش ریال در برابر دلار آمریکا و نابسامانی وضع گمرک و ترخیص نشدن کالاها، دست به تظاهرات اعتراضی زدە و به مقابل مجلس رفتند.