اعتراض‌های اصفهان به تهران کشیده شد

تظاهرات و گردهمایی‌ها در شهرهای بزرگی همچون تهران، کرج، اهواز، اراک و شیراز آغاز شده‌اند. از کرج خبر می‌رسد که گروههای تندرو مذهبی به معترضان حمله‌ور شده‌اند.

هزینه‌های سرسام آور زندگی، فساد اداری، اختلال در برق و آب، تبعیض سیاسی و اجتماعی ساکنان شهرهای بزرگ ایران را به خیابان‌ها کشیده است. با اعمال تحریم‌های گسترده آمریکا علیه رژیم ایران بر بحران اقتصادی این کشور افزوده می‌شود. خشکسالی همزمان با افزایش قیمت نیازهای حیاتی زندگی بر شهروندان فشار آورده است. با اینکه مسئولین همچون همیشه از وعده‌‌های چارە‌یابی مسائل دم می‌زنند اما عملا چیزی مشاهده نمی‌شود.

 

دور تازه اعتراضات از اصفهان به شیراز، تهران، مشهد، اراک و کرج گسترش یافته است. به نقل از رسانه‌های وابسته به محافظه‌کاران معترضان شب گذشته به یک مدرسه مذهبی در کرج حمله کرده‌اند. از سوی دیگر گزارش‌ها حاکی از حمله عناصر سپاه و نیروهای ضد شورش به تجمعات مردمی خبر می‌دهند.

 

از تهران خبر می‌رسد که نیروهای ضدشورش و گارد ویژه در مرکز شهر مستقر شده‌اند. با اینحال مردم در خیابان ولیعصر و انقلاب تجمع برگزار کردند.

 

جمعه شب معترضان خشمگین موتورسیکلت‌های نیروهای امنیتی را در کرج به آتش کشیدند.

 

جمهوری اسلامی خواهان پایان دادن به اعتراضات است. برخورد نیروهای سرکوبگر با معترضان دی ماه گذشته و قتل بازداشتی‌ها در زندان‌ها از سوی اطلاعات ایران، خواسته‌های شهروندان جان به لب رسیده در ایران را دو چندان کرده و اینبار شعارهای "مرگ بر خامنه‌ای" و "توپ تانک فشفشه، آخوند باید گم بشه" سر داده شده‌اند.