افزایش تنشهای درون نظام/ احمدی نژاد از رئیس قوە قضاییە خواست از مقام خود کنارە گیری کند

بە دنبال افزایش فزایندە اختلافات مابین مسئولین عالی رتبە نظام ایران، محمود احمدی نژاد با اعلام پایان مهلت دادە شدە بە صادق آملی لاریجانی، قاضی القضات منتصب علی خامنەای رهبر جمهوری اسلامی برای ارائە مدارک در مورد اتهامات واردە، به او تاخت و لاریجانی را ...

بە دنبال افزایش فزایندە اختلافات مابین مسئولین عالی رتبە نظام ایران، محمود احمدی نژاد با اعلام پایان مهلت دادە شدە بە صادق آملی لاریجانی، قاضی القضات منتصب علی خامنەای رهبر جمهوری اسلامی برای ارائە مدارک در مورد اتهامات واردە، به او تاخت و لاریجانی را شخصی فاقد صلاحیت، ناقض قانون و نا آشنا بە امور قضایی دانست و خواستار استعفای او شد.

 

احمدی‌نژاد روز شنبه به گفتە های رئیس قوه قضائیه که او و نزدیکانش را "فتنه‌گر و منحرف" و حامی  بابک زنجانی خوانده بود واکنش نشان داد و از لاریجانی خواست ظرف ۴٨ ساعت اسناد محکومیت آنها را ارائه کند.

 

رئیس جمهوری پیشین ایران که پاسخی دریافت نکرد، در یک پیام ویدئوی جدید، با پاک کردن صورت مسئلە، وجود فقر و تبعیض و فساد گستردە در جامعە را مشکل انقلاب و جمهوری اسلامی ندانستە و این حجم از فساد و بی قانونی در جامعە ایران را محدود بە برخی از افراد دانستە که بە گفتە او خود را برتر از مردم، مالک کشور، صاحب امتیازات ویژه و ارباب می‌پندارند و دیگران را مملوک و رعیت و برده به حساب می‌آورند".

 

احمدی‌نژاد این افراد را کسانی دانست که به ترتیباتی و برخلاف خواست مردم و بدون داشتن صلاحیت لازم در برخی مناصب کلیدی چنبره زده‌اند، افرادی که پشت دین، مذهب، انقلاب و نظام پنهان شده‌اند و علیه مردم و همین ارزش‌ها عمل می‌کنند؛ فقر و چپاول را توجیه می‌کنند و مردم را به هیچ می‌انگارند.

 

احمدی‌نژاد در بخش دیگر از این ویدئو، لاریجانی را شخصی دانست کە برخلاف خواست مردم" یک موقعیت کلیدی را در اختیار گرفته است.

 

او با استناد بە اصل ١۵۶ قانون اساسی گفتە است:" رئیس قوه قضائیه باید مجتهد عادل، آگاه به امور قضایی و مدیر و مدبر باشد و صادق لاریجانی به دلیل "هتک آبروی افراد و افترا زدن به انسان‌های پاک" و ناآشنایی و نقض قوانین مشروعیت ندارد و هر کاری انجام دهد خلاف است".

 

 این گفتە ها در حالیست کە در اصل ١۵۶ اشاره‌ای به شرایط لازم برای ریاست این قوه وجود ندارد، بلکە طبق قانون اساسی ایران این اصل ١۵٧ است کە بە این نکتە اشارە دارد.

 

احمدی‌نژاد در سخنانش با کنایه به علی خامنه‌ای گفتە است: "به زعم برخی افراد، مردم و قانون اساسی، فقط برای به قدرت رساندن و گشودن راه برای اعمال تمایلات آنان اعتبار دارند.

 

احمدی‌نژاد در پایان به صادق لاریجانی هشدار داده که هرچه در این سمت بماند مسئولیتش سنگین‌تر و جواب دادن به آنها سخت‌تر و بلکه ناممکن خواهد شد.او می‌گوید پیگیری‌های خود برای "احقاق حق" را ادامه می‌دهد.

 

فارق از تمام گفتە‌ها و مواضع اخیر مقامات ایران کە در جنگ قدرت اقدام بە افشاگریهایی میکنند کە مردم ایران دیر زمانی است بە عمق فساد در مناسبات درون نظام پی بردە اند، بر کمتر کسی پوشیدە است کە محمود احمدی نژادی کە امروز مدعی عدالت خواهی و بی کفایتی برخی دیگر است، در زمان ریاست جمهوری او فساد، اختلاس، خفقان، و محدود کردن هرچە بیشتر آزادی‌های اجتماعی، بە شکلی سیستماتیک و گستردە بە اجرا گذاشتە می‌شد.