افشای جزئیات تازه‌ای از اعدام جوانان کردستانی در ١٧ شهریور سال جاری

​​​​​​​رژیم کُردستیز جمهوری اسلامی پس از ٣۶ روز کماکان محل دفن پیکرهای سه زندانی سیاسی اعدامی کُرد را از خانواده آنان مخفی می‌كند. سه جوان کردستانی نیمه‌شب ١٧ شهریور در مکانی نامعلوم در شهر تهران به دار آویخته شدند

رژیم کُردستیز جمهوری اسلامی پس از ٣۶ روز کماکان محل دفن پیکرهای سه زندانی سیاسی اعدامی کُرد را از خانواده آنان مخفی می‌كند. سه جوان کردستانی نیمه‌شب ١٧ شهریور در مکانی نامعلوم در شهر تهران به دار آویخته شدند

 

پس از ٣۵ روز از اعدام زانیار و لقمان مرادی و رامین حسین‌پناهی از سوی رژیم ایران اکنون زوایای تازه‌ای از جنایت در شب اعدام جوانان کردستانی افشا شده است.

 

به نقل از هرانا یک کارمند سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور که مایل نبود به دلایل امنیتی هویتش فاش شود، اطلاعات جدیدی از اجرای حکم اعدام سه زندانی سیاسی به نام‌های رامین حسین پناهی، زانیار و لقمان مرادی را با این منبع در میان گذاشته است.

 

هرانا در آغاز گزارش خود از ضرب و شتم هر سه زندانی پیش از اجرای حکم اعدام خبر داده و به نقل از منبع ذکر شده گفته است:"در حالی که زانیار و لقمان مرادی با دستبند و پابند در حال انتقال برای اجرای حکم بودند، رامین حسین پناهی را با وضعیتی بسیار نامناسب که می‌توان آن را نیمه بی‌هوشی نامید، در انفرادی‌های بند پنج روئیت می‌کنند. اعتراض به ضرب و شتم رامین حسین پناهی و وضعیت نامناسب وی باعث می‌شود تا تعدادی از پرسنل زندان از جمله غلامرضا ضیایی، مقصود زلفعلی و نادر باقری به ضرب و شتم شدید دو زندانی دیگر بپردازند، در حالی که هر دو زندانی دستبند و پابند داشتند و نفر سوم هم اساسا نیمه بی‌هوش بود".

 

منبع مطلع که در قسمتی از روند منتهی به اعدام جزو شاهدان محسوب می‌شود می‌افزاید:"علیرغم اینکه زانیار و لقمان مرادی یک بار به انفرادی‌های بند پنج برده شدند، اما نهایتاً برخلاف رویه‌ی زندان، پیش از اعدام در سلول‌های انفرادی بند پنج نگهداری نشدند بلکه در انفرادی‌های بند قرنطینه زندان بودند. به همین دلیل تا پیش از اجرای حکم اعدام، وکیل و خانواده این دو زندانی از اینکه حکم آنها در حال اجراست اطمینان پیدا نکردند، حتی "حسن قبادی"، معاون سلامت زندان که در زمان آخرین ملاقات در سالن ملاقات حضور داشت، حاضر نشد تایید کنند که حکم زانیار و لقمان مرادی در آستانه اجرا است. دلیل او برای عدم تایید قطعی این موضوع محل نگهداری این دو زندانی در محل قرنطینه بود که محلی معمول برای نگهداری زندانیان پیش از اجرای حکم اعدام محسوب نمی‌شود."

 

این منبع تاکید کرد:"آخرین ملاقات‌ها ساعت ۱۰ صبح انجام شد و زندانیان ساعت ۴ عصر از سلول‌های خود خارج شدند؛ با این حال در کامپیوتر زندان موردی تحت عنوان خروج یا انتقال آنها به بیرون از زندان ثبت نشد".

 

پرسنل سازمان زندان‌ها در ادامه گفته است؛"شنیدیم حکم در رجایی شهر اجرا شده است اما محل اجرای آن در محل معروف به 'سیلوی زندان رجایی شهر' نبوده است، حتی ساعت اجرای آن نیز سحرگاه نبود بلکه نیمه‌شب بود. آخر سر می‌توانم بگویم با توجه به اینکه امنیتی‌ها کار را دست گرفتند محل دقیق اجرای حکم برای ما هم روشن نیست".

 

منبع شاغل در سازمان زندان‌ها همچنین از حضور امام جمعه مریوان در زمان اجرای حکم در محل اعدام خبر داد.

 

منبع مطلع افزوده است:"من در محل اجرای حکم حاضر نبودم، صرفا با واسطه همکاران دیگر شنیده‌ام که زندانیان خواستار این بودند که طناب را خود به گردن بیندازند و کشمکشی در این رابطه شکل گرفته بود؛ حتی زانیار مرادی مدعی شده بود قول آن را قبل‌تر از حسن قبادی (از معاونان زندان) گرفته است!، کشمکشی که قبلا هم در مورد چند زندانی سیاسی خودم دیده بودم؛ در کنار این شاید بتوان مهم‌ترین مسئله را وضعیت جسمی نامناسب و ضرب و شتم شدید آنها قبل از اجرای حکم دانست؛ به‌خصوص رامین حسین پناهی که بسیار بیمار بود".