اوجگیری تنش میان امریکا و کره‌شمالی

کره شمالی اعلام کرد نظامیان امریکا در جزیره گوام را هدف قرار می‌دهد. این کشور عنوان کرده که طرح مورد نظرش تا ۶ روز آینده تکمیل و آماده عملیاتی شدن می‌باشد

کره شمالی اعلام کرد نظامیان امریکا در جزیره گوام را هدف قرار می‌دهد. این کشور عنوان کرده که طرح مورد نظرش تا ۶ روز آینده تکمیل و آماده عملیاتی شدن می‌باشد

 

پس از آنکه رئیس جمهور امریکا در رابطه با فعالیت هستەای کره شمالی اعلام کرد این کشور با خشم و آتشی بی‌سابقه روبرو خواهد شد، پیونگ‌یانگ دونالد ترامپ را به یاوه‌گویی متهم کرده و گفته که تنها با قدرت مطلق می‌توان با ترامپ روبرو شد.

مقامات ارتش کرە‌شمالی اظهارات اخیر رئیس جمهوری آمریکا را کاملا پوچ و مهمل خوانده‌اند. در بیانیه‌ فرماندهی ارتش کره شمالی آمده است گفت‌وگو با چنین شخصیت نابخردی ممکن نیست و تنها با قدرت‌نمایی مطلق می‌توان با او روبرو شد.

 

کره شمالی در عین حال تهدید کرده به نظامیان امریکایی در جزیرەی گوام موشک پرتاب خواهد کرد. گوام جزیره‌ای در جنوب شرقی کره شمالی، در اقیانوس آرام است و به آمریکا تعلق دارد. ده‌ها فروند جنگنده و بمب‌افکن استراتژیک امریکا در این جزیره کوچک مستقر هستند و کره شمالی با موشک‌های خود به راحتی می‌تواند آن‌ها را هدف قرار دهد.

تهدید کره شمالی به دنبال آن است که دونالد ترامپ پس از انتشار گزارشی از سوی ژاپن در مورد پیشرفت‌ چشمگیر کره‌شمالی در برنامه‌ی اتمی و دستیابی به کلاهک‌های هسته‌ای، گفته بود که کره شمالی را با خشم و آتشی روبرو خواهد کرد که جهان تا‌کنون به چشم ندیده است.

 

برخی از ناظران، "تهدیدات غیرواقعی ترامپ" را عامل جسورتر شدن کره‌شمالی عنوان کرده بودند. با این حال، وزیر دافاع امریکا برای نشان دادن جدیت کشور و پایان دادن به شک‌ها در مورد جدیت امریکا، دیروز اعلام کرده بود که "کره شمالی باید از اقداماتی که باعث ویرانی کشور و نابودی مردمش می‌شود، خودداری کند".

 

این تنش‌ها درحالی در یکی دو هفته اخیر باز هم افزایش یافته است که برخی رسانه‌ها از طرح امریکا برای ترور رهبر کره‌شمالی سخن گفته بودند، ارتش کره‌شمالی در جواب این تهدید احتمالی گفته بود حتی درصورت تفکر امریکا بر روی این موضوع، با بمب‌های اتمی کره‌شمالی مواجه خواهند شد.