بازتاب مقاومت تاریخی عفرین در رسانه‌های جهان

خبرگزاری فرات چکیده‌ای از مطالب رسانه‌های معتبر جهان را در رابطه با مقاومت عفرین گردآوری کرده است

خبرگزاری فرات چکیده‌ای از مطالب رسانه‌های معتبر جهان را در رابطه با مقاومت عفرین گردآوری کرده است

 

حملات ارتش غاصب ترکیه به عفرین تیتر اصلی مطبوعات نام‌آشنای جهان است. عدم کسب موضع شفاف از سوی ایالات متحده و همپیمانان ائتلاف بین‌المللی ضدداعش هم در این مورد بازتاب یافته است.

 

روزنامه فرانسوی "لوموند" فرانسوی به سرخوردگی ارتش ترکیه در پیشروی حمله به عفرین پرداخته و از حقارت‌های تبهکاران وابسته به اردوغان نسبت به پیکر مبارز شهید "بارین کوبانی" سخن به میان آورده است. لوموند در ادامه ضمن اشاره به تداوم جنگ نابرابر و پلید ترکیه علیه خلق عفرین، از شکست زودهنگام حمله به عنوان "گیرافتادن در باتلاق" یاد کرده است.

 

خبرگزاری "رویترز" به نقل از نیروهای سوریه دمکراتیک هم حمله رژیم ترکیه به مدارس روستای میدانکه و مرکز تصفیه آب عفرین را پوشش داده است. این خبرگزاری در ادامه از تداوم تلاش متخصصین برای تعمیر مرکز تصفیه آب خبر داده است.

 

خبرگزاری "آسوشیتدپرس" به دیدار پاول فونک فرمانده نیروهای آمریکایی در نبرد علیه داعش از شهر منبج در شمال سوریه و تداوم استقرار نیروهای آمریکایی در منبج خبر داده است.

 

فونک در این دیدار مراتب قدردانی خود از نیروهای ق.س.د را اعلام کرده و افزوده است:"آنچه که شما موفق به انجام آن شدید از هیچ کسی برنمی‌آید، شما رقا را آزاد کردید و این به معنی محفوظ کردن کرسی‌های نمایندگی [در نشستها] است."

 

روزنامه نیویورک تایمز هم به تشدید اختلافات ترکیه و آمریکا در رابطه با منبج و مسافرت پاول فونک و جیم جرالد از این شهر پرداخته است. این روزنامه به نقل از فونک می‌گوید:"هر حمله‌ای به نیروهایمان با پاسخ کوبنده مواجه می‌شود."

 

 

شروان درویش سخنگوی شورای نظامی منبج در این رابطه گفته است:"در شرایطی با داعش می‌جنگیم که [داعش] با تمام جهان اعلام دشمنی کرده است. حمله ترکیه به عفرین، غیرعاقلانه است."

درویش افزود:"انتقال نیروها برای محافظت از عفرین، تأثیر منفی بر نبرد علیه داعش می‌گذارد."

 

روزنامه سرشناس "فاز" که در آلمان چاپ می‌شود به تصاویری می‌پردازد که واقعیت ستمکاری اشغالگران در حمله به عفرین را نمایان می‌کند. به گفته این روزنامه آنچه در تصاویر دیده می‌شود با سخنان طیب اردوغان در تناقض است.

 

این روزنامه به تشدید فشارهای رژیم ترکیه در داخل این کشور علیه مخالفان حمله به عفرین پرداخته است.