بازداشت‌های گسترده‌ی شهروندان خوزستانی پس از واقعه‌ی ٣١ شهریور در اهواز

​​​​​​​پس از آنکه در روز شنبه ۳۱ شهریور به رژه‌ی نیروهای مسلح رژیم در اهواز حمله‌ای مسلحانه صورت گرفت، نیروهای اطلاعات رژیم اقدام به دستگیری دهها تن از شهروندان عرب در استان خوزستان نموده‌اند

پس از آنکه در روز شنبه ۳۱ شهریور به رژه‌ی نیروهای مسلح رژیم در اهواز حمله‌ای مسلحانه صورت گرفت، نیروهای اطلاعات رژیم اقدام به دستگیری دهها تن از شهروندان عرب در استان خوزستان نموده‌اند

 

وزارت اطلاعات پس از این حمله‌ی مسلحانه اعلام کرد که ۲۲ تن را در رابطه با آن دستگیر کرده است اما منابع محلی تعداد دستگیرشدگان را بسیار بیشتر و حدود ۳۰۰ تن اعلام می‌کنند.

 

دستگیرشدگان بیشتر از محلات عرب‌نشین اهواز و همچنین شهرهای خرمشهر، آبادان و سوسنگرد هستند که پس از دستگیری به مکان نامعلومی منتقل شده و خانواده‌های آنها نیز هیچ اطلاعی از فرزندانشان ندارند.

 

این در حالیست که وزیر اطلاعات رژیم گفته بود همه‌ی حمله کنندگان کشته شده‌اند، اما سپس با پخش ویدیوهای اعلام کردند که ۲۲ تن دیگر را در رابطه به این عملیات دستگیر کرده‌اند.

 

دستگیرشدگان عمدتا از کسانی هستند که قبلا سابقه‌ی بازداشت شدن را دارند و وزارت اطلاعات بدون داشتن اطلاع دقیق و بر اساس روش قدیمی بازداشت و شکنجه می‌خواهد عمل کند.

 

نهادهای حقوق بشری نگران وضعیت بازداشت شدگان هستند چون در موارد اینچنینی رژیم اقدام به شکنجه‌ی غیرانسانی بازداشت‌شدگان کرده و آنها را مجبور به اعترافات اجباری می‌کند.